Cartell de la Jornada "Celebrem i construïm professió"

L’estudiant Rita Bacardit, reconeguda pel Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya

01.10.2020

El Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya va reconèixer els millors expedients acadèmics del grau d’Educació Social de les universitats catalanes durant la Jornada “Celebrem i construïm professió 2020”, celebrada ahir dimecres amb motiu del Dia Internacional de l’Educació Social. Entre els estudiants amb millor expedient acadèmic hi ha Rita Bacardit de la UVic.

Els estudiants distingits van rebre un diploma i l’alta gratuïta al Col·legi durant el primer any, i se’ls va convidar a fer una presentació de quatre minuts del seu Treball de Final de Grau. Rita Bacardit, autora del treball “Aprenent al carrer. Etnografia per a una pedagogia de carrer”, no hi va poder participar a causa d’un problema sobrevingut a darrera hora.

L’objecte del treball de Rita Bacardit era fer una observació de tres espais de la seva ciutat, Manresa, i analizar com el capitalisme “s’ha menjat” les relacions personals i comunitàries que fins ara es produïen al carrer, basant-se en les teories de Jane Jacobs i Manuel Delgado. “M’ha interessat comprobar, sobretot durant el confinament, com es creen espais exclusius per a persones que estan al centre de l’ordre simbòlic dominant”, afirma Bacardit, que se sent “orgullosa de la feina feta i per haver cursat aquest grau que m’ha ensenyat una nova manera de veure el món”. Bacardit ha volgut dedicar aquest reconeixement a les seves companyes Neus Casañares i Clara Colmenero.