Exposició Primavera Musical

L'exposició "Primavera Musical" arriba a la UVic

15.12.2022

La UVic acull l’exposició «Primavera Musical. La música valenciana reviscola», organitzada per la Universitat d’Alacant, i amb la col·laboració de l’Oficina de Gestió Cultural i el Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la FETEP. La mostra, que es podrà veure fins al 31 de gener a l’Espai Josep Vernis de Miramarges, exposa una panoràmica general de la música valenciana a través dels seus grups de música, els artistes i les seves cançons.

Aquesta proposta també fa un recorregut a través de l’art gràfic, la literatura, els festivals, l’àmbit familiar, les publicacions periòdiques i el vincle amb els estudiants. A més, la imatge gràfica de l’exposició ha estat dissenyada per Helga Ambak, il·lustradora natural de Muro, que ha exercit la direcció artística de grups com Smoking Souls o ZOO. També ha col·laborat en els dissenys d’altres grups com Inèrcia o Mafalda. Per un d’aquests treballs, Translúcid, de Smoking Souls, va rebre el Premi Ovidi 2020 al Millor Disseny. A més dels projectes vinculats amb la música, Helga Ambak ha il·lustrat llibres per a l’editorial Sembra, jocs de taula, cartells i murals diversos.