Docència

CFGS en Documentació i Administració Sanitàries

Llum verda per al nou cicle formatiu de grau superior en Documentació i Administració Sanitàries que es farà a Manlleu

22.06.2023

El nou cicle formatiu de grau superior en Documentació i Administració Sanitàries que el curs vinent s’ha d’estrenar a la seu del Campus Professional de la UVic a Manlleu, ja ha rebut llum verda per part de l’administració. Es tracta d’una aposta conjunta de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i l’Ajuntament de Manlleu, en col·laboració amb els principals agents del sistema de salut de la Catalunya central i d’arreu del país, com el Consorci Hospitalari de Vic, Althaia o el Servei d'Atenció Primària de l'Institut Català de la Salut a la Catalunya Central, entre altres.

En els darrers anys els sistemes sanitaris d’arreu del món han sofert grans transformacions, sobretot després de la pandèmia de la covid-19, que ha provocat una acceleració del procés de digitalització del sistema sanitari. En aquesta evolució, els professionals administratius sanitaris han estat clau, perquè han hagut d’ampliar les seves funcions per esdevenir assistents clínics, assumint tasques de gestió de salut pública, o portant a terme processos administratius i de suport a pacients, a les seves famílies o a altres professionals clínics. El procés de canvi ha constatat que aquests professionals són una peça clau de l’engranatge i aporten molt de valor al sistema de salut. Per això cal acompanyar aquestes noves responsabilitats amb les eines formatives necessàries per portar-les a terme.

El nou cicle oferirà als administratius sanitaris, tant per a aquells que estan en actiu com per als que hi veuen una bona sortida laboral, una formació teòrica i pràctica que s’adapta a les noves necessitats de les organitzacions sanitàries, en el seu procés d’incorporar noves tecnologies, com la telemedicina, la intel·ligència artificial i l’analítica de dades. Segons la directora del Campus Professional de la UVic, Montse Fontarnau, “aquest és un sector amb una demanda d’ocupació molt alta, sobretot si es té en compte que el personal administratiu sanitari cada vegada s’incorpora més a equips multidisciplinaris, al costat de personal mèdic i d’infermeria.”