L'Oficina de Voluntariat de l’UHub i Options Catalunya Nepal ofereixen un curs d'iniciació al voluntariat

03.12.2020

Aquest primer semestre, 15 alumnes de la UVic han iniciat el curs de Competències socials i estades de voluntariat. Metodologia Aprenentatge Servei, una formació gratuïta i online d'iniciació al voluntariat, organitzat per l'Oficina de Voluntariat de l’UHub i impartit per l'entitat Options Catalunya Nepal. Aquest curs, adreçat a tota la comunitat universitària, permet als alumnes treballar les competències bàsiques personals i socials en l’àmbit del voluntariat, i els dona l’opció de conèixer i reflexionar sobre el concepte del voluntariat a nivell global i apropar-se a diferents associacions.

Al llarg del programa podran debatre sobre la tasca que desenvolupen les entitats, i adonar-se de què els pot aportar tenir un vincle amb aquestes organitzacions. Cursar aquesta formació és obligatori per a tots aquells estudiants que vulguin anar a fer tasques de voluntariat a qualsevol entitat en un futur. Ara mateix, els alumnes que cursen aquesta formació són dels graus en Psicologia, Educació Social, Infermeria, Medicina i del doble grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i Mestre d’Educació Primària.

A més a més, l’Oficina de Voluntariat de l’UHub també té en marxa una altra formació gratuïta adreçada a la comunitat. Es tracta del curs Salut, Sexualitat i Drogues, un curs online, teòric i pràctic, que té com a objectiu promoure la salut i la gestió dels plaers, vehiculat a través de la prevenció, la sensibilització i la formació en els àmbits de les drogodependències, la sexualitat i la salut en general.

Foto: Estudiants de 3r i 4t curs de Psicologia i Educació Social en pràctiques al Nepal, durant el curs 2019/2020