Docència

Manlleu s'incorpora al MID

Manlleu s’incorpora al projecte pioner en mentoria i identitat docent dels graus de Mestre de la UVic

20.04.2023

L’any 2018 la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) posava en marxa el programa en Mentoria i Identitat Docent (MID), amb la voluntat d’enfortir la relació entre la Universitat i l’entorn professional en l’àmbit educatiu. Ho feia de la mà de l’Ajuntament de Vic i totes les escoles de la ciutat. Des d’aquest curs, els centres escolars de Manlleu també han entrat a formar part d’aquest programa pioner a Catalunya, que ajuda a construir la identitat docent dels futurs mestres en un entorn real.

Per al degà de la FETEP, Eduard Ramírez, “amb la incorporació de les escoles de Manlleu fem un pas significatiu en el reconeixement de la funció docent i de les bones pràctiques en l'àmbit de comarca, encetant així un període d’expansió territorial i de creixement de la xarxa d’escoles i de mestres, pensant en el futur de la professió”.

El programa MID contempla dos àmbits d’actuació. D’una banda, proposa a tots els estudiants de primer curs dels graus de Mestre en Educació Infantil, Educació Primària, el doble grau en Educació Infantil i Primària i el doble grau en CAFE i Educació Primària, que facin una estada d’un matí setmanal durant tot el curs en una de les escoles del programa. Aquestes estades es fan a més a més de les pràctiques curriculars establertes.

Així doncs, enguany les escoles Casals Gràcia, Pompeu Fabra, Puig Agut, Quatre Vents i Vedruna de Manlleu han acollit a les seves aules els estudiants de Mestre, cosa que els ha permès d’establir un primer contacte amb una aula real i conèixer l’escola des de dins; aprendre al costat d’una mestra donant-li suport en les tasques quotidianes a l’aula; posar en pràctica els coneixements apresos a les aules universitàries i, en definitiva, fer una immersió en tota regla en la vida escolar.

Per altra banda, el programa MID també inclou la realització de diversos seminaris de formació al llarg del curs sobre la construcció de la identitat docent i la mentoria destinats a professors de la Universitat i als mestres de les escoles participants del programa, per tal de definir conjuntament com millorar l'acompanyament dels futurs mestres i el seu perfil professional.

El programa, que a més de les escoles de Vic inclouen l’Escola de Sant Marc de Calldetenes i les escoles de Gurb, enguany han acollit 168 estudiants de primer curs, dels quals 70 són d’Educació Primària, 37 d’Educació Infantil, 33 del doble grau en Educació Infantil i Primària, i 28 del doble grau CAFE-Educació Primària.