Marianna Piccioli, en el moment de recollir el premi

Marianna Piccioli, guardonada amb el Premi Riccardo Massa

Marianna Piccioli, doctora per la UVic-UCC i per la Università degli studi Firenze (UniFi), ha guanyat un dels premis de Monografia Junior de la tercera edició del Premi Riccardo Massa (2022), que pretén preservar i promoure el patrimoni científic i cultural d'un dels protagonistes de la pedagogia italiana del segle XX. Piccioli ha obtingut aquest reconeixement pel treball Relational Model e Cultural Model come incontro tra integrazione e inclusione.

Aquest treball, derivat de la seva tesi doctoral, es pregunta si hi ha algun model conceptual que pugui representar la trobada entre dos mons, ara considerats superposables, ara considerats antitètics, com els que representen el model conceptual d'integració i el model conceptual d'inclusió. També es pregunta quin model conceptual revela el llenguatge en la legislació d'integració/inclusió escolar a Itàlia i quin model conceptual revela en la documentació escolar. El volum dona possibles respostes a aquestes preguntes a través de la presentació dels resultats d’una anàlisi de l'oferta formativa de les escoles de la Toscana.