Docència

Mariona Casas imparteix un taller d’argumentació a La Salle, en el marc de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

27.01.2021

Una vintena d’alumnes de quart d’ESO van participar en la formació que va impartir la professora de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes Mariona Casas dilluns passat al col·legi La Salle de Manlleu. La sessió va tenir lloc en el marc de col·laboració d’Eumo Editorial, l'Oficina de Gestió Cultural de l'UHub i els centres educatius que participen a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat i és la primera de diverses que Casas, coautora dels llibres L'oratòria a l'abast de tothom Els secrets de parlar en públic (Eumo), durà a terme.

Casas va dedicar la sessió a explicar i practicar diverses estratègies argumentatives, tal com havien sol·licitat des de La Salle. L’interès del centre per fer participar el major nombre d’alumnes possible a l'activitat va fer que obrissin el taller a tot quart d’ESO, tot i que només vuit estudiants estan inscrits a la Lliga de Debat d’aquest any.

La Lliga de Debat és una competició entre estudiants organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, en la qual diversos equips de quart d'ESO i Batxillerat debaten sobre un tema d'actualitat. Propicia un espai en què els joves poden aprendre a fer equip, a parlar en públic i a argumentar, utilitzant el català com a llengua vehicular.

Amb motiu de la publicació del darrer títol, L'oratoria a l'abast de tothom, un compendi de recursos i estratègies per comunicar en públic, Casas ha realitzat diversos tallers a col·lectius vinculats amb la UVic-UCC, com ara UAlumni, i ha gravat tres vídeos de contingut didàctic. El primer, Creus que parlar en públic és innat? es va publicar al canal de Youtube d'Eumo fa uns dies i els altres ho faran al llarg del mes de febrer.