Una persona utilitza medial la plataforma de gestió de vídeos de la UVic

Medial, el gestor de vídeos de la UVic

La UVic ha posat en marxa el gestor de vídeos propi de la Universitat, que permetrà allotjar amb seguretat els recursos audiovisuals de tota la comunitat, tant públics com privats, així com compartir-los amb el conjunt de persones que els han de poder visualitzar. Per realitzar aquesta millora, la UVic ha integrat la plataforma Medial a les eines del Campus Virtual, com a eina institucional posada a disposició de tota la comunitat: PDI, PAS i estudiants.

Aquesta iniciativa respon al gran augment de la producció audiovisual realitzada a la UVic i la necessitat de poder-ne fer una gestió àgil, d’acord amb les obligacions de respecte a la intimitat de les persones i la protecció de dades. Per tant, a l’hora de fer servir els recursos multimèdia, cal tenir present la Normativa d'ús d'eines i formats digitals en el desenvolupament de la docència i de l'avaluació, aprovada el 5 de maig de 2021 pel Consell de Govern de la UVic-UCC.

La preparació de la nova plataforma ha estat possible a partir de la col·laboració transversal entre l’Àrea de les TIC, la Unitat Multimèdia de Suport Universitari (UMèdia) i la Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa (UDUTE), a qui la comunitat es pot dirigir si es necessita orientació en l’ús del gestor. Al blog de l’UDUTE també s’hi podran consultar diversos articles sobre la gestió de vídeos.

El dijous 10 de març a les 12 h es farà una sessió de formació en línia sobre aquesta eina. Ja es poden realitzar les inscripcions a través de l’apartat del Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE).