Trobada de Moviments de Renovació Pedagògica 2023

Membres del GREUV formen part de la Xarxa Universitària de Renovació Pedagògica

15.02.2024

La Xarxa Universitària de Renovació Pedagògica, creada aquest 2024 i formada per professorat de tretze universitats de l’Estat espanyol, comptarà amb la participació de diversos membres del Grup de Recerca Educativa (GREUV) de la UVic-UCC. La seva implicació en aquesta xarxa sorgeix del projecte de recerca I+D “Resituando la renovación pedagógica en España desde una perspectiva crítica. 5 estudies de caso en centros de secundaria de Aragón, Cataluña, Castilla-León, Comunidad Valenciana y País Vasco”. L’equip d’investigadors i investigadores d’aquest projecte està format per Núria Simó Gil (investigadora principal 1) i Laura Domingo Peñafiel (investigadora principal 2), Esther Fatsini Matheu, Mar Beneyto Seoane, Antoni Tort Bardolet, Joan Soler Mata, Laura Farré Riera, Núria Carrete i Guillem Riba.

La Xarxa Universitària de Renovació Pedagògica ha nascut per donar suport a les iniciatives dels moviments de renovació pedagògica (MRP), amb una llarga trajectòria de compromís i defensa de l’educació pública i inclusiva des del final del franquisme, per defensar una innovació amb memòria històrica i compromesa en la defensa de l’escola pública i el rebuig a la segregació.

Un altre dels propòsits d’aquesta xarxa és servir d’eina de contacte i d’intercanvi d’informació entre càtedres i fundacions que es dediquen a l’estudi i a la promoció de la renovació pedagògica. Alhora, vol ser un espai d’intercanvi d’experiències i iniciatives, publicacions i projectes sobre renovació pedagògica dels seus membres. Aquesta xarxa s’integrarà i col·laborarà amb la xarxa internacional de renovació pedagògica Convergence(s) pour l’Education Nouvelle.

La Xarxa Universitària de Renovació Pedagògica està constituïda inicialment per quaranta professors i professores de la Universitat Autònoma de Madrid, la Universitat Complutense, la Universitat Florida Universitaria, la Universitat de Girona, la Universitat Jaume I, la Universitat de León, la Universitat de Málaga, la Universitat d’Oviedo, la Universitat de Salamanca, la Universitat de València, la Universitat de Valladolid, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i la Universitat de Saragossa. El seu objectiu és arribar a la totalitat d’universitats públiques de l’Estat espanyol i es presentarà públicament al III Congreso Internacional de Educación Crítica e Inclusiva (@educritica2024), que tindrà lloc els dies 27 i 28 de setembre de 2024 a la Universitat Complutense de Madrid.