Docència

Congrés educació

Més de 150 estudiants de CFGS, al 2n Congrés d’Educació de la UVic

02.02.2023

Aquest dimarts la UVic va organitzar el 2n Congrés d’Educació per a estudiants de cicle formatiu de grau superior (CFGS), amb la participació de més de 150 alumnes. Hi van assistir grups del CFGS en Educació Infantil de l’INS Ribot i Serra de Sabadell, l’INS Antoni Pous i Argila de Manlleu, l’INS Santa Coloma de Farners, l’Escorial de Vic i l’Escola Diocesana de Navàs.

El congrés es va iniciar amb la salutació del degà de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia de la UVic, Eduard Ramírez, seguit d’una ponència de la coordinadora del grau en Mestre d’Educació Infantil, Francesca Davoli, que va parlar de la necessitat de més visibilitat de l’educació infantil, així com de la professionalitat de les persones educadores en les primeres etapes.

Seguidament, es va oferir una ponència a càrrec de Glòria Olmos, directora de les escoles bressol municipals de Vic, juntament amb Laia Buch, Aina Molera i Tania Cerrillo, que són tècniques superiors en educació infantil, actuals estudiants d’educació a la UVic i educadores a les escoles bressol municipals de Vic. Entre elles van parlar de les competències professionals de les persones educadores a l’etapa de 0 a 3 anys i de quines dificultats es troben a l’hora d’exercir la seva professió.

L’última intervenció, la van fer algunes de les estudiants participants en el congrés, que van pujar a l’escenari per exposar diferents propostes d’activitats per a les escoles i experiències viscudes. Van fer-ho estudiants de l’INS Santa Coloma de Farners i de l’Escorial de Vic. A banda de totes aquestes ponències, els alumnes de CFGS van poder participar en diferents tallers d’educació impartits per professorat de la UVic, com el d’expressió corporal, el de ciències en l’etapa infantil, el d’educació musical o el de dinamització d’una bebeteca, entre d’altres.