Docència

Èxit de convocatòria al 1r congrés Educació Infantil
Glòria Olmos

Més de 160 estudiants de cicles d'educació infantil participen en el primer Congrés d’Educació de la UVic

Més de 160 persones de sis instituts de Catalunya van assistir aquest dimarts, 5 d’abril, al 1r Congrés d’Educació de la UVic “La professió d'educar. Reptes, experiències i perspectives de l'educació infantil”, dirigit a estudiants del cicle formatiu de grau superior en Tècnic d’Educació Infantil. El congrés es proposava aprofundir en tècniques, materials i perspectives de l’educació perquè l’alumnat de cicles ho pogués treballar amb més profunditat.

El tret de sortida de la jornada, el van donar el degà de la Facultat d’Educació, Traducció, Esport i Psicologia de la UVic, Eduard Ramírez; la regidora d’Educació de l’Ajuntament de Vic, Elisabet Franquesa, i la coordinadora del grau en Mestre d’Educació Infantil de la UVic, Francesca Davoli. Totes tres intervencions van posar l’accent en la importància de l’educació i la responsabilitat dels futurs mestres, amb discursos molt motivadors sobre el camí que han escollit els estudiants.

Tot seguit, la directora de les Escoles Bressol Municipals de Vic, Glòria Olmos Martínez, va oferir la ponència “L’infant al centre de l’acció educativa. L’experiència de les EBMV i la formació inicial i continuada dels i de les professionals de la primera etapa educativa”. Amb aquesta xerrada, va explicar a l’alumnat com es va configurar el projecte de les escoles bressol municipals vigatanes, nascudes el 2008, i el creixement que van fer els seus professionals a través de la formació contínua, que els va permetre i els permet revisar i millorar les seves tècniques educatives.

Finalment, l’alumnat de cicles va fer fins a 10 tallers diferents de 17 a 20 h, que van tractar temes com l’expressió corporal, el material Montessori de l’etapa 0-3 anys, les matemàtiques a l’etapa 3-6 anys, l’educació musical o l’ús educatiu de les TIC, entre d’altres.

L’estudiant de l’INS Santa Coloma de Farners Clàudia Dèvia valorava molt positivament el 1r Congrés d’Educació de la UVic, ja que “en només quaranta-cinc minuts de taller, he aprofundit moltíssim en els materials i les tècniques de l’educació Montessori”, una de les temàtiques que s’estudia al cicle.