JPO
JPO 2

Més de 1.700 persones visiten la UVic en la Jornada de Portes Obertes

La UVic va celebrar la Jornada de Portes Obertes presencial el 26 de març passat. Després de dos anys de realitzar-la amb restriccions a causa de la pandèmia de la covid-19, aquest mes de març s’ha recuperat al 100% una de les activitats presencials clau d’orientació universitària per als futurs estudiants. En total, van visitar la UVic més de 1.700 persones, repartides entre els edificis de Miramarges, la Torre dels Frares, Can Baumann, la Zona Esportiva, UGranollers i la Farinera.

Durant la Jornada, que es va desenvolupar de 9 a 18 h, els assistents van poder visitar i conèixer millor la UVic a través de visites guiades per les instal·lacions amb els estudiants, d'atenció personalitzada per part del professorat, i de xerrades i punts d’atenció sobre els graus i altres temes més generals, com l’accés a la UVic, les beques, els serveis als estudiants, els cursos d’idiomes, etc.

La Jornada de Portes Obertes presencial va mobilitzar més de 100 persones de la UVic, entre estudiants dels graus, professorat de les facultats i personal d’administració i serveis. Aquesta no és l’última acció d’orientació que farà la UVic aquest curs, ja que encara participarà en alguna fira d’educació superior, com la d’Igualada, i continuarà oferint sessions d’orientació online, jornades de portes obertes virtuals i atencions personalitzades en format presencial i virtual. A més, el 8 d’abril, tindrà lloc la Jornada de Portes Obertes d’UGranollers, que ajudarà els futurs estudiants a conèixer millor el grau en Enginyeria de l’Automoció i les instal·lacions de l’edifici de Can Muntanyola.

Portes obertes online per a públic francès

D’altra banda, el 25 de març la UVic també va oferir la Jornada de Portes Obertes online per a públic francès. Hi van assistir gairebé 70 persones. La majoria dels futurs estudiants francesos van mostrar interès pels graus en Fisioteràpia, Medicina, Infermeria, Teràpia Ocupacional i Nutrició Humana i Dietètica, ja que a França existeixen molt poques places per a aquestes titulacions universitàries.

Per accedir al sistema universitari català, els estudiants francesos necessiten tramitar la credencial, un document administratiu que valida la seva nota francesa al sistema educatiu espanyol. Aquest procés es tramita a través de la UNED i genera molts dubtes, que es van poder resoldre durant la jornada online. També es van respondre moltes preguntes sobre la nota d’accés o la llengua dels estudis.