CArtell de les JPO online 2021
JPO online 2021
JPO online 21

Més de 400 famílies segueixen les Jornades de Portes Obertes virtuals de la UVic

25.03.2021

Les Jornades de Portes Obertes virtuals de la UVic, celebrades durant els dos darrers cap de setmana, han tornat a ser un èxit. En les quatre sessions programades, els dies 12, 13, 19 i 20 de març, hi van participar més de 400 famílies d’estudiants de 2n de batxillerat i de cicles formatius de grau superior que volien conèixer l’oferta formativa per al curs vinent. Segons la directora de l’Àrea de Màrqueting, Anna Fàbregas, “aquest format ha resultat ser una bona alternativa a la Jornada de Portes Obertes presencial, a la qual no renunciarem mai, i tot fa pensar que les mantindrem de cara als cursos vinents encara que la situació de pandèmia estigui normalitzada”.

De tota manera, i si les restriccions provocades per la pandèmia per covid-19 ho permeten, està prevista per al 8 de maig una Jornada de Portes Obertes presencial perquè tothom qui ho vulgui pugui conèixer de primera mà les instal·lacions de la Universitat, i també una altra per al 10 d’abril, pensada només per al públic francès. Totes dues visites guiades es faran seguint les normes de seguretat sanitària.

Organitzades per àmbits de coneixement

Les Jornades de Portes Obertes han estat organitzades per àmbits de coneixement. El dia 12 va ser el torn de les biociències i els cicles formatius de grau superior, mentre que el dia 13 hi va haver les sessions de mestre, esport i enginyeries. La sessió del 19 de març es va dedicar a comunicació, salut i traducció, i la del dia 20 a medicina, empresa, psicologia i educació social. Cada sessió estava liderada per un moderador que anava introduint les preguntes i dubtes, que contestaven el coordinador o coordinadora de la titulació, acompanyat d’un estudiant.

Abans de cada sessió específica hi va haver una xerrada general sobre la Universitat, en la qual es va informar sobre accés, preinscripció i matrícula, preus i beques, mobilitat, habitatge, servei d’esports, orientació laboral i pràctiques. Molts dels dubtes que plantejaven les famílies estaven relacionats amb el procés de preinscripció i matrícula, i també per esvair dubtes dels estudiants indecisos de cara la presa de decisió final.

Altres sessions previstes

A més de les Jornades de Portes Obertes presencials previstes per al 8 de maig i el 10 d’abril per a estudiants francesos, des d’ara i fins a final de curs es faran sessions d’orientació obertes a estudiants francesos, però també per a pares, orientadors i futurs estudiants de qualsevol grau.