Docència

Més de 70 assistents al 2n Congrés d’Empresa, Màrqueting i Comunicació de la UVic per a estudiants de cicle formatiu

09.03.2023

L'1 de març passat, la UVic va organitzar el 2n Congrés d’Empresa, Màrqueting i Comunicació, dirigit a estudiants de cicle formatiu de grau superior (CFGS) i centrat en les tendències disruptives. Hi van assistir més de 70 estudiants de cicles formatius en Administració i Finances, Comerç Internacional, Gestió de Vendes i Espais Comercials, i Màrqueting i Publicitat. Aquests estudiants pertanyen al Campus Professional-Teknós (UGranollers), l’Escola Montserrat, l’INS Carles Vallbona i La Salle Manlleu.

Després d’una benvinguda, a càrrec del degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic, Josep Burgaya, va començar un cicle de ponències sobre les tendències disruptives del mercat comercial actual. Primer va intervenir el coordinador del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic, Santiago Jordán, que va parlar del màrqueting 4.0 i el valor que tenen les marques, molt més enllà dels productes que venen. Va explicar com, per exemple, Coca-Cola sempre ha lligat al seu producte la idea de “felicitat” i com s’està plantejant que els seus envasos siguin més sostenibles.

Seguidament, va intervenir el professor del grau en ADE de la UVic Guillem Díaz, que va parlar de l’emprenedoria com a habilitat transversal i va dir als estudiants que, fessin el que fessin en el futur, havien d’escollir alguna cosa que els apassionés. Segons ell, l’essència emprenedora ha de contenir la descoberta d’habilitats pròpies i que ens diferenciïn, els hobbies i passions personals i l’automotivació.

Per tancar les ponències d’experts, va tocar el torn de la professora del grau en Publicitat i Relacions Públiques Maria Díaz, que va centrar-se en la tasca dels influencers i els ambaixadors en el circuit comercial. Va explicar què cal tenir en compte per col·laborar-hi, des de la visió de l’empresa, així com la importància de recordar que aquesta és només una de les tècniques que fan servir les marques en les campanyes multicanal.

Finalment, els estudiants de CFGS van poder participar en quatre workshops diferents sobre el màrqueting d’experiències, la creativitat i l’aplicació del design thinking, l’influencer targeting i la Champions League.