Docència

Congrés Teràpia Ocupacional 1
Congrés Teràpia Ocupacional 2

Més de 80 estudiants de CFGS coneixen la Teràpia Ocupacional en un congrés de la UVic

Una vuitantena d’estudiants dels Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) d’Integració Social i d’Òrtesis i Pròtesis i el seu professorat van assistir al 1r Congrés de Teràpia Ocupacional “Acompanyant a les persones amb diversitat funcional. Aportacions des de la teràpia ocupacional” el passat dijous 24 de febrer. Aquesta activitat dona el tret de sortida a un programa de diferents congressos que es faran a la UVic aquest curs i que se centren en diverses disciplines d’expertesa, com l’empresa i la comunicació, la mecatrònica, la multimèdia i l’educació. Aquests congressos tractaran temàtiques relacionades amb diferents CFGS.

Després de la presentació de l’acte de la mà del Vicedegà Acadèmic de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar, el Dr. Xavier Jordana, la coordinadora del grau en Teràpia Ocupacional, la Dra. Judit Rusiñol, va exposar què és la disciplina sociosanitària de la teràpia ocupacional, una professió poc coneguda però extraordinàriament necessària.

Seguidament, Pilar Bové, terapeuta ocupacional, i Jordi Molas, afectat per una lesió medul·lar fa més de vint anys, Mestre d’Educació Primària i conferenciant, van conversar sobre què significa patir una lesió com aquesta a nivell físic, social i emocional, complementant-ho amb experiències reals i responent les preguntes dels estudiants.

Per acabar, els i les alumnes de l’INS Almatà, l’INS Diocesà de Navàs, l’INS La Bisbal i l’INS Ramon y Cajal van realitzar diferents tallers amb professionals i professorat de Teràpia Ocupacional de la UVic. Aquests tallers tracten temes com l’aplicació de la impressió en 3D per a persones amb diversitat funcional, la rehabilitació física i neurològica a través de la tecnologia, l’art i la cultura pel benestar i la participació social, i una visita al Centre per a l’Autonomia Personal SIRIUS VIC.

L’alumnat i el professorat dels cicles van valorar molt positivament el congrés, que els va ajudar a conèixer millor aquest grau de la UVic i a visualitzar quina formació i sortides professionals aporten aquests estudis.