Docència

Beques MOBMID-2024
Els onze mestres que van rebre la beca
Jaume Mas, Elisabet Franquesa, Eduard Ramírez, Pere Puig i Francesca Davoli
Mestra signant la recepció de la beca MOBMID
Mestes becades de les escoles de Vic amb la regidora Elisabet Franquesa
Mestres de Calldetenes amb el regidor Jaume Mas
Mestres de l'Escola Pompeu Fabra amb el regidor Pere Puig

Mestres del programa MID reben una beca per fer mobilitat

08.02.2024

Divendres passat, onze mestres que participen en el programa Mentoratge i identitat docent (MID) de la Facultat d'Eduació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) van signar l’acceptació d’un ajut a la mobilitat (MOBMID). L’acte, presidit per degà de la Facultat, Eduard Ramírez, va comptar amb la presència dels regidors d’Educació dels ajuntaments de Vic, Elisabet Franquesa; de Calldetenes, Jaume Mas, i de Manlleu, Pere Puig, que financen la convocatòria en el marc del conveni "Creuant Mirades", establert amb la FETEP.

El programa MID té associada una convocatòria d'ajuts a la mobilitat internacional destinada a mestres que participen en el programa esmentat, per fer mentoria als estudiants de mestre quan fan estades a les escoles o bé per assistir al seminari que organitza el mateix programa. L’objectiu de la beca de mobilitat és poder analitzar el dia a dia d’una de les escoles d’Europa que estan sota el paraigua dels projectes de pràctiques a l’estranger de la FETEP per contrastar diferents sistemes educatius, i fer aportacions al centre i al Seminari MID. La durada de la beca és de tres dies, entre els mesos de febrer i març de 2024 (depenent del projecte i d’acord amb el període d’estada al país de destinació per part del coordinador del projecte i dels estudiants dels graus).

Els mestres becats són: Judit Capdevila Ribas, de l’Escola Guillem de Mont-rodon, a Finlàndia; Lena Portell Bartomeus, de l’Escola Dominiques Vic, a Àustria-Alemanya; Xènia Yuste Torelló, de l’Escola Vic Centre, a Finlàndia; Ariadna Soler Casanovas, de l’Escola Dr. Salarich, a Itàlia; Ester Bigas Mas, de l’Escola Estel, a La Bressola, França; Maria Àngels Salvans Vilamala, de l’Escola Dominiques, a Itàlia; Elisabet Gómez Solà, de l’Escola Vic Centre, a Finlàndia; Núria Castro Serrano, de l’Escola Sant Marc de Calldetenes, a Itàlia; Belén Ocaña Ortiz, de l’Escola Sant Marc, a Finlàndia; Antoni Roviró Tanyà, de l’Escola Pompeu Fabra de Manlleu, a Finlàndia, i Albert Barrero Alegre, de l’Escola Pompeu Fabra, a Itàlia.

El degà de la Facultat, Eduard Ramírez, va agrair la presència dels assistents i va desitjar a les persones becades “una profitosa mobilitat a l’estranger amb el compromís que, a la tornada, facin un retorn a les ciutats i a la resta de mestres del Seminari MID de les experiències pedagògiques i els aprenentatges viscuts durant l’estada internacional”.