Docència

Cristina Vaqué, al VI Congrés d'Alimentació, Nutrició i Dietètica
Míriam Torres al VI Congrés d'Alimentació, Nutrició i Dietètica
Míriam Torres, al VI Congrés d'Alimentació, Nutrició i Dietètica

Míriam Torres, Cristina Vaqué i Anna Vila, al VI Congrés d'Alimentació, Nutrició i Dietètica

30.11.2023

Amb el lema Nutrició amb el cor: Dietes Plant-Based a l'exercici professional”, va tenir lloc el 24 i 25 de novembre passat, el VI Congrés d'Alimentació, Nutrició i Dietètica, a la Facultat de Medicina de l'Hospital Clínic de la Universitat de Barcelona. Va comptar amb la participació de les professores de la UVic Míriam Torres-Moreno i Cristina Vaqué-Crusellas, com a membres del Comitè Científic, i Anna Vila-Martí, com a membre del Comitè Organitzador.

El lema d'aquest any convidava a una trobada de professionals que, des del rigor científic, l'experiència professional i la consciència del paper del dietista i nutricionista a la societat, enfoquessin el seu exercici professional a un abordatge integrador, conscients que només s'aconseguirà millorar si es treballa conjuntament. Així mateix, el congrés va intentar anar més enllà de les dietes vegetarianes o veganes, i reforçar les dietes amb predomini de vegetals per millorar la salut general i planetària.

Cristina Vaqué va dinamitzar la taula rodona sobre estratègies nutricionals per promoure una alimentació saludable i sostenible en diferents comunitats, i Míriam Torres va moderar la taula sobre la transició necessària de la restauració col·lectiva per fomentar menús més saludables i sostenibles. En la secció dels pòsters, hi havia bona representació de la UVic-UCC, amb material dels professors Gil Vila, Míriam Torres i Cristina Vaqué.

En el marc del congrés, també es va fer l’acte d’acadèmics, en què la professora Anna Vila va recollir la seva medalla com a acadèmica de número de l’Academia Española de Nutrición y Dietética. "És un esdeveniment explica Anna Vila per reforçar la línia de l’alimentació i la sostenibilitat, en els estudis del grau en Nutrició Humana i Dietètica i del màster universitari en Alimentació i Sostenibilitat, i compartir bones pràctiques amb companys i institucions de l'àmbit de la nutrició.