Foto: El Periódico de Catalunya

Míriam Torres participa en la jornada L’Alimentació del Futur a Debat, organitzada per 'El Periódico'

La degana i professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Míriam Torres, va participar el dijous 27 d’octubre en la jornada L’Alimentació del Futur a Debat, organitzada per El Periódico de Catalunya, Mercabarna i Veritas. La jornada es va desenvolupar a la seu del diari, a l’Hospitalet de Llobregat, i va aplegar diversos experts en la matèria, que van apuntar els reptes en aquest àmbit que marcaran els pròxims anys. L’objectiu d’aquest esdeveniment era avaluar les limitacions dels recursos hídrics i terrestres i els canvis alimentaris que seran necessaris mitjançant un debat al voltant de les diferents dimensions del concepte d’alimentació sostenible.

En la seva intervenció, Torres, va valorar la dieta que seguim actualment i els efectes que té la desigualtat social en la capacitat de nodrir-se correctament, i va alertar que “ja no tothom té accés a tots els aliments del cistell habitual”. També va apuntar que “fins ara identificàvem la inseguretat alimentària amb països del tercer món, però ara ja està arribant aquí”. Actualment, la indústria alimentària està experimentant un canvi de paradigma en què la tecnologia i la protecció del medi ambient són de cabdal importància, com també la necessitat de canviar els patrons alimentaris i els reptes de fer-los sostenibles i assequibles.