Docència

Lliçó de jubilació de la Montserrat Vall

Montserrat Vall s’acomiada amb una lliçó de jubilació sobre salut pública

Dijous passat, amb motiu de la seva jubilació, la Dra. Montserrat Vall es va acomiadar dels seus companys i amics de la FCSB i de la professió en un acte celebrat a la Sala Segimon Serrallonga, presidit la degana de la facultat, Míriam Torres, i en el qual la Dra. Carme Roure va fer l’encomi.

En la seva lliçó de jubilació com a professora del Departament de Ciències Socials i Salut Comunitària, titulada “La salut pública i jo”, Vall va fer un repàs històric de tot allò après i viscut sobre la salut pública i va destacar la seva importància com a eina per millorar la salut de la població, gràcies als esforços organitzats de la societat. Segons Vall, “la salut es considera un dret humà que cal protegir, cosa que s’ha fet més visible arran de la pandèmia de la covid”. En aquest repàs històric, va destacar fets relacionats amb la salut pública des de la prehistòria, en què va demostrar que aquesta ja existia en tot allò referent a la salut, la vida i la mort, i fins a l’actualitat, en que la pandèmia provocada per la covid-19 ha esdevingut una emergència sanitària mundial i una amenaça per a l’economia del planeta. També va fer referència a com les quarantenes i els aïllaments han estat mesures de salut pública creades a l’edat mitjana i totalment vigents en els nostres dies.

D'altra banda, Vall va voler recordar la realitat de la gent que viu en països pobres, que lluiten per la seva dignitat, igualtat, justícia, salut i educació, i es va recordar especialment de les persones han hagut d’emigrar i que intenten no perdre les seves arrels.

Així mateix, va agrair l’emotiu encomi de Carme Roure que va reivindicar la distinció de la menció de doctora emèrita per a la nova jubilada, i també va agrair l’assistència de tots els companys de la Facultat i antics companys de professió “amb qui he compartit experiències molt enriquidores que m’han permès conèixer històries vitals colpidores que m’han marcat i que recordaré sempre”.

La degana de la Facultat, Míriam Torres, va destacar la tasca desenvolupada per Vall i li va agrair la feina feta durant tots aquests anys. L’acte es va acabar amb un brindis i un refrigeri per a tots els que es van unir al comiat de la Dra. Montserrat Vall.