Docència

Neix e-Diversity, la plataforma d’estudis en línia de la UVic-UCC

28.10.2020

Coincidint amb l’inici del mes de novembre es posaran en marxa els primers cursos estrictament online de la UVic-UCC, que es difondran a través d'e-Diversity, la nova plataforma d'estudis en línia de la Universitat. Aquest projecte, que es va gestar al llarg de tot el curs acadèmic passat, depèn orgànicament del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica, i específicament del seu adjunt per a la Formació Contínua, Josep Ayats, i dels centres internacionals de formació contínua de Vic i de Manresa. El seu desplegament tecnològic i audiovisual recau en UMedia i Eumo_dc.

“Es tracta d'un ecosistema educatiu de caràcter global, adreçat a un públic internacional i orientat a compatir i generar coneixement en tota mena de disciplines a través de cursos d'extensió universitària i de programes de màster i postgrau”, explica Josep Ayats, i afegeix que “aquesta plataforma s’ha gestat com un projecte estratègic que esdevindrà referent a la nostra institució”.

Dues de les primeres propostes d’e-Diversity seran el postgrau Marketing Digital, Web y Comercio Electrónico i el curs d’especialització Emprender en tiempos de pandemia, que començaran a principis de novembre. Però ja hi ha un total de 13 propostes amb les inscripcions obertes i d’altres que s’estan preparant. “I confiem que en el transcurs dels propers mesos seran moltes altres les iniciatives docents que prendran cos a través del format digital d’e-Diversity”, afegeix Ayats. En aquest sentit, l’adjunt per a la Formació Contínua anima el PDI de la Universitat a “aportar la seva expertesa docent a la plataforma, impartint assignatures, impulsant i coordinant cursos i acompanyant els estudiants en el seu procés d'aprenentatge”.

Com són les formacions d’e-Diversity?

Els cursos, postgraus i màsters d’e-Diversity es divideixen en mòduls, i aquests en assignatures compartimentades per setmanes. Cada setmana s’hi despleguen un o més temes que es vinculen amb la resta del mòdul i del programa. Els recursos teòrics inclouen, entre d’altres, càpsules audiovisuals, glossaris, apunts de reforç i ampliació, videoconferències, documentació multimèdia i notícies. A través del campus i de les aules virtuals, el professorat de cada curs i de cada assignatura estimula i fa un seguiment proper de l'estudiant per tal de garantir que desenvolupi les competències i assoleixi els objectius esperats.

Inicialment, l’oferta acadèmica d’e-Diversity s’adreça sobretot al públic espanyol i hispanoamericà. “Però la plataforma està preparada per ampliar el seu abast lingüístic a altres àmbits del ventall universitari internacional online”, explica Ayats. Tota la informació sobre la plataforma es pot consultar a l’espai web https://ediversity.es/, i se’n poden demanar més detalls a info@ediversity.es.