Docència

PIRE 22

Nova convocatòria del programa PIRE 2022

Aquesta setmana el CIFE ha fet pública la nova convocatòria del programa PIRE (Projectes d’Innovació i Recerca Educativa) per al 2022. Es tracta d’un programa adreçat al PDI, que ofereix diversos ajuts de caràcter intern a iniciatives del professorat que donin resposta a les necessitats que planteja avui en dia la docència a la universitat.

El PIRE2022 estableix una única modalitat centrada en el desenvolupament de Projectes d'innovació i millora de l'ensenyament-aprenentatge. La dotació global d'aquesta convocatòria és de 8.000 euros i l'import total es repartirà en quatre ajuts de 2.000 euros cadascun.

Hi pot participar tot el personal docent i investigador del campus Vic que tingui assignada docència durant el curs acadèmic 2021-2022. I poden fer-ho formant part d'equips docents dels diferents centres, facultats, departaments o altres estructures de la UVic-UCC, a proposta de la mateixa facultat o del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica a través del CIFE. Per altra banda, s’acceptarà que s’hi puguin incorporar PDI d'altres universitats, sempre que la persona coordinadora del projecte sigui de la UVic i s'apliqui a algun dels estudis d’aquesta universitat.

El període d'implementació dels projectes començarà a l'inici del curs 2022-2023 i s'allargarà fins a un màxim de dos cursos acadèmics, és a dir, fins al curs 2023-2024. La presentació de la documentació requerida es farà entre el 15 de març i el 26 d’abril de 2022. Es poden consultar les bases d’aquesta convocatòria al següent enllaç o bé anant al Campus Virtual a Comunitat/CIFE/Convocatòries.

Un camí que ja té més de deu anys

Aquests ajuts PIRE, que ja arriben a la tercera edició, tenen el seu origen en el Pla AQUID, que es va implementar del 2011 al 2019. El director del CIFE, Antoni Portell, que n'exerceix la funció de secretari del Comitè Avaluador, comenta que “alguns d’aquests AQUID han estat l’embrió de projectes d’innovació en recerca educativa a l’ensenyament superior que han tingut molt abast i, fins i tot, caràcter internacional, juntament amb altres universitats, la qual cosa ens satisfà”. Es poden consultar les publicacions que es van realitzar dels AQUID dels diferents anys clicant aquest enllaç.

A diferència dels projectes AQUID, als quals es demanava de fer públics els resultats en una publicació interna, el PIRE requereix que aquests resultats es publiquin en un article en una revista indexada dins el camp de la docència universitària. "Amb aquesta iniciativa pretenem donar visibilitat a la dedicació i els esforços que en matèria d’innovació docent es duu a terme a la nostra universitat per part del seu professorat, al mateix temps que fer la nostra aportació en el conjunt de la recerca en ensenyament superior”, conclou Portell.