Nova senyalització dels labavos de la UVic

Nova senyalització en alguns lavabos de la Universitat

Dins el projecte d’Espais de benestar de la Unitat de Benestar i Seguretat Laboral, el qual té l’objectiu de la creació d’espais de millora del benestar de la comunitat universitària, aquest inici de curs s’ha dut a terme l’adaptació dels lavabos del Campus Vic per tal de fer-los més inclusius. Aquesta iniciativa s’ha dut a terme amb l’acompanyament de la Unitat d’Igualtat.

D’una banda, per a aquells lavabos que fins ara compartien dones i homes, s’ha canviat la senyalització per la icona de sense gènere. Els lavabos d’homes i de dones que són espais separats, s’han mantingut així. D’aquesta manera, l’usuari o usuària pot escollir quin lavabo fer servir segons les seves comoditats. Pel que fa als lavabos per a minusvàlids (aquells que estan dins de lavabos de dones o bé són un espai individual), s’han senyalitzat per a ús de la copa menstrual, facilitant així un espai tancat, íntim, amb paperera i pica a l’interior per a la seva neteja i manipulació. Finalment, també s’estan instal·lant canviadors per a nadons a la Masia de la Torre dels Frares, a la planta soterrani de l’edifici F, a Can Baumann i a Casa de Convalescència. De moment, s’instal·len en wc minusvàlids i d’homes.

Altres accions emmarcades dins els Espais de benestar són el servei de fisioteràpia per al personal treballador, el qual s’iniciarà properament, així com la creació d’espais de lactància, entre d’altres.