Referentsº es presenta a la FEC

Presenten Referentsº, un projecte per visibilitzar empresaris i emprenedors d'Osona, amb participació de la FEC

29.06.2023

La Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) va acollir, aquest dimecres a la tarda, la presentació de "Referentsº. Persones d’Osona amb efecte multiplicador", un pla pilot que inclou entrevistes a empresaris i empresàries de la comarca en clau humana. La iniciativa l'han impulsat conjuntament el Consell Empresarial d’Osona, la Cambra de Comerç de Barcelona d’Osona i la mateixa facultat.

El tret de sortida de la iniciativa va tenir lloc a l’Aula de Cinema, on es va projectar una petita mostra de les entrevistes a empresaris i empresàries de la comarca en format audiovisual, elaborades en col·laboració amb les tres entitats. L’objectiu  és posar en valor la figura de l’emprenedor com a agent generador de progrés social i  de desenvolupament territorial en un format que mostri la faceta més humana i, sovint, més desconeguda d’aquests professionals.

Posar en valor la figura de l’empresari

La presidenta del Consell Empresarial d’Osona, Gemma Vivet, va explicar la voluntat inspiradora darrere l’elecció del nom de la iniciativa “Referents” així com la motivació per fer visible la important activitat empresarial de la comarca, ja que alguns dels professionals entrevistats són líders en els seus àmbits. “Al cap i a la fi, són les persones que fan possibles els èxits i els somnis de la gent”, va afirmar.

El president de la Cambra de Comerç a Osona, Pere Antentas, va emfatitzar el valor que les persones empresàries aporten a la societat i que, sovint, queda eclipsat per l’estereotip professional fixat en l’imaginari col·lectiu. “Necessitem continuar progressant econòmicament per mantenir un progrés social construït amb l’esforç de tothom, tant treballadors com empresaris. Aquests últims s’han arriscat, s’han endeutat, de vegades han hagut d’afrontar mesures doloroses com per exemple les reduccions de personal i, malauradament, aquests són els fets pels quals se’ls identifica i se’ls recorda”, va afegir Antentas.

Un vincle necessari

Abans de la projecció dels vídeos, el degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Josep Burgaya, va posar de manifest la sensibilitat de la UVic cap al territori, així com la importància de crear i estrènyer llaços entre el món laboral i el món acadèmic de l’entorn. “Durant els gairebé 40 anys de vida de la Facultat d’Empresa i Comunicació, hem format prop de 4.000 titulats en aquest àmbit, un miler dels quals s’ha quedat al territori”, va explicar. “El vincle [entre les tres entitats] és benvingut i necessari perquè treballem pel mateix objectiu”, va concloure Josep Burgaya durant la seva intervenció.