Recerca

Imatge de la sessió

Primera jornada sobre la relació entre teories lingüístiques i l’ensenyament de llengües segones, estrangeres i addicionals

El dia 28 de gener va tenir lloc, en línia, la I Jornada sobre la relació entre teories lingüístiques i l’ensenyament de L2/LE/LA, és a dir, llengües segones, estrangeres i addicionals, coorganitzada per la Universtiy of Cambridge, la Universiy of Oxford, el Kings’ College de Londres i la UVic-UCC (GRELL), amb la col·laboració de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera (SERCLE) i l’Institut Ramon Llull. Durant la jornada, a la qual van assistir 160 persones de diversos països, es va reflexionar sobre la rellevància, l’impacte i l’aplicació de la lingüística en l’ensenyament de llengües segones, estrangeres i addicionals.

L’objectiu de la jornada era crear un espai de trobada en què investigadors i docents poguessin compartir reflexions sobre els reptes i les estratègies al voltant del treball interdisciplinari entre recerca i pràctica en l’ensenyament de llengües, i relacionar-les amb l’ensenyament del català com a llengua segona, estrangera o addicional. Els investigadors que hi van intervenir van ser Ferran Suñer, de la Université Catholique de Louvain; Reyes Llopis-García, de la Columbia University; Ares Llop, de la Universty of Cambridge; Anna Paradís, de la University of Oxford; i Eloi Puig-Mayenco, del King’s College London.

La jornada es va tancar amb la taula rodona "La relació entre recerca i pràctica en l’ensenyament de llengües segones, estrangeres i addicionals", coordinada per Llorenç Comajoan-Colomé, de la UVic-UCC, i SERCLE.

Està previst que el divendres 25 de febrer, a les 18 h, es completi la jornada amb la intervenció de Manel Lacorte, de la University of Maryland.