Docència

Primera trobada d’estudiants de la UVic i la UdG per parlar de l’Educació Social en el Medi Rural

Primera trobada d’estudiants de la UVic i la UdG per parlar de l’Educació Social en el medi rural

04.05.2023

L’Àrea d’Educació i Joventut de l’Ajuntament de la Vall d’en Bas i els graus d’Educació Social de la UVic i de la UdG, juntament amb la Càtedra de Renovació Pedagògica de la UdG-CanTrona, van organitzar el 27 d’abril passat la primera trobada d’estudiants de les dues universitats per parlar sobre Educació Social en el Medi Rural.

La trobada, en forma de jornada, va consistir en una xerrada per part de l’expert en innovació social Eduard Carrera, seguit de diverses experiències dels professionals de la Vall d’en Bas i d’uns tallers pràctics seguint la metodologia de l'Hakactó, en els quals els estudiants, en grups, van haver de dissenyar la resposta a un repte educatiu en contextos rurals.

En aquesta primera edició, hi van participar els alumnes de quart, però la bona rebuda que va tenir fa plantejar que en pròximes edicions hi puguin participar estudiants d’altres cursos.

La trobada ha comptat amb el suport del CEESC i del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa i també del Centre d’Estudis i Recerca en Educació de la UVic, a través de la seva directora Núria Simó. “Esperem que aquesta experiència pugui ser l’origen de noves col·laboracions no només en l'àmbit de docència del grau, sinó també amb projectes futurs de recerca educativa”, afirma Anna Gómez, coordinadora del grau en Educació Social de la UVic.