Jornades Khelidôn
Eva Espasa (esquerra) i Filo Presegué (dreta)
Jornades Khelidôn

Prop de vuitanta docents participen en les VII Jornades d’Aprenentatge Cooperatiu de Catalunya

11.07.2024

Sant Julià de Vilatorta va ser l’escenari de les VII Jornades d’Aprenentatge Cooperatiu de Catalunya (CA/AC): "Compartim l’experiència". Aquestes jornades van comptar amb la participació d’uns vuitanta docents d'educació infantil, primària i secundària provinents de més de quinze escoles i centres d’educació d’arreu de Catalunya.

Durant la trobada es van presentar, analitzar i debatre dinou pòsters científics, en què els participants exposaven la seva experiència d’aprenentatge cooperatiu. Tal com explicava José Ramon Lago, professor de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia i representant de la xarxa Khelidôn, "aquesta jornada va servir per mostrar com l’aprenentatge cooperatiu es desenvolupa en molts dels àmbits de la vida dels centres”. Entre aquests grups, i per primera vegada, hi va participar el grup de treball Coopd’Efecte del Centre d’Innovació i Formació en Educació de la UVic (CIFE) i que inclou mestres d’escola d’Osona i professors de la FETEP, amb un pòster en què explicaven la seva experiència i estratègia en aprenentatge cooperatiu en l’àmbit d’educació física.

Els assistents també van poder participar en tres tallers centrats en temàtiques com l’aprenentatge cooperatiu i la globalització, l’educació inclusiva sense barreres i l’avaluació i plans d’equip. L’acte de clausura va tenir lloc el dimarts a la tarda i hi va participar Eva Espasa, vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, que va lliurar la placa Xarxa Khelidôn, que es dona als centres que participen en projectes de recerca de la UVic, a la directora de l’Escola Bellpuig, Filo Presegué.

La xarxa Khelidôn

La Xarxa Khelidôn per a l’Aprenentatge Cooperatiu és una xarxa integrada per unes cinquanta escoles i centres de formació del professorat que col·laboren en la recerca i innovació del Grup de Recerca per la Diversitat (GRAD), de la UVic-UCC. El compromís dels centres que l’integren és el de desenvolupar eines, experiències i propostes innovadores per fer avançar el Programa CA/AC, que promou la col·laboració entre el professorat per al desenvolupament de l’aprenentatge cooperatiu per a la inclusió de l’alumnat vulnerable.