Docència

Daniel Fernández i Elisabet Ventura
Jaume Ripoll, durant la seva intervenció
Isona Pasola
Piti Español
Montse Castany
Laura Rosel

Prop d’un centenar de professionals de l’àmbit de la comunicació i l’empresa han visitat les aules de la FEC aquest curs

30.05.2024

Un any més, diferents professionals en actiu del sector empresarial i de la comunicació han visitat les aules de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic-UCC per interactuar amb els estudiants en el marc de les diverses titulacions i assignatures. I ho han fet novament en el marc del programa Professionals a l’aula, un conjunt de visites de professionals pensades perquè traslladin les seves experiències a les activitats regulars de classe. Un programa que, segons Josep Burgaya, degà de la FEC, "vol anar més enllà de la teoria i proporcionar coneixement i habilitats pràctiques".

Els professionals en les diverses titulacions

Així, per mitjà de xerrades, conferències i visites guiades, gairebé cent professionals han entrat enguany en contacte amb els estudiants de diferents assignatures dels graus en Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques, Màrqueting i Comunicació Empresarial , Comunicació Audiovisual i Administració i Direcció d'Empreses de la FEC.

Així, han visitat les aules de Periodisme, entre d’altres, Siobhán McHugh, investigadora i experta internacional en pòdcast; Neus Bonet, periodista Catalunya Ràdio; Toni Ruiz, exdirector de Comunicació Corporativa del FC Barcelona; Marta Pascal, diputada al Parlament de Catalunya (2012-2017), i Montse Castany, sotscap de Política a Serveis Informatius de TV3.

Els estudiants de Publicitat i Relacions Públiques han tingut l’oportunitat de sentir les orientacions de professionals com Eva López, responsable de relació amb el client a IPSOS Iberia; Indira Ranamagar, parlamentària nepalesa i fundadora de l’ONG Prisoners Assistance Nepal (PA Nepal); Maria Riera, directora de Desenvolupament Corporatiu, i Jaume Adulat, exalcalde de Lloret de Mar (2015-2023), entre altres.

També han passat per les aules de la FEC, en aquest cas del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial els experts Xavier Vilà Martínez, de la Fundació Barça; Santiago Mon, de Mercadona; Clàudia Cots, Project Manager i coordinadora d’Esdeveniments a Toyota Motor Europe, i Mireia Canals, diputada al Parlament de Catalunya (2010-2014) i secretària general de l’Euroregió Pirineus Mediterrània (2014-2017), per esmentar-ne alguns.

Al seu torn, els alumnes de Comunicació Audiovisual han pogut entrar en contacte amb Daniel Hernández, director de l’Oficina d’Estratègia Corporativa i Elisabet Ventura Elisabet Ventura, responsable de Servei Públic i Responsabilitat Social de la CCMA,  i Josep Maria Berengueras, responsable de Comunicació de l’Àrea d’Innovació i Nous Negocis al grup MediaPro. També, entre d’altres, amb Piti Español, guionista; Jaume Ripoll, cofundador de FILMIN; Isona Passola, productora de cinema, i Laura Rosel, periodista i directora d’Els Matins de Catalunya Ràdio (2020-2023).

Així mateix, els estudiants d’Administració i Direcció d’Empreses han pogut gaudir de les explicacions de Josep Maria Ordunya, antic director de Recursos Humans (Nutrexpa); Pere Isús, de la SECOT; Marc Mussons, gerent de la UVic-UCC, i Antoni Mora, responsable del Pla de prevenció i reducció del frau fiscal i bones pràctiques tributàries de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC)

D’altra banda, també han visitat les aules de la FEC Lina Gálvez, eurodiputada,
que va parlar sobre l’efecte de l’actual doble transició (digital i verda) sobre les dones, i Monste Arbós, periodista Internacional, que va tractar el conflicte Israel – Palestina.

El programa Professionals a l’aula

Professionals a l’aula és un programa docent de la FEC que parteix d'una metodologia basada en la simulació i l’estudi de cas. D'aquesta manera, els diferents experts participen en el desenvolupament docent de les assignatures, aportant la seva experiència sobre el terreny.

El programa permet el desplegament de competències genèriques, entre les quals, la capacitat d’anàlisi de l’actualitat del moment, la necessitat de reflexió crítica sobre els problemes del dia a dia, la presa de decisions en entorns complexos i diversos, la creativitat, la capacitat de lideratge, el treball en equip, així com l’expressió oral, escrita i la posada en escena en situacions reals.