Portada del número 24 de la revista 'Obra Digital'
Fragment de la portada del número 24 de la revista 'Obra Digital'

Publicat el número 24 de la revista 'Obra Digital', coeditada per la FEC

18.01.2024

La revista en línia Obra Digital, coeditada per la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i la Universidad del Azuay (Equador), va publicar, el 12 de gener passat, el seu número 24, centrat en les múltiples dimensions dels processos socials contemporanis i la comunicació.

La secció monogràfica d’aquest número planteja com, més enllà del periodisme esportiu, la comunicació esportiva està prenent cada vegada més importància. També s’hi aborda la transformació de la manera de comunicar dels diferents emissors que conformen l’ecosistema mediàtic: periodistes, clubs, esportistes, aficionats, entitats esportives, mitjans de comunicació i administracions.

El monogràfic, coordinat per la doctora Gema Lobillo Mora (Universidad de Málaga), recopila investigacions actuals sobre la comunicació i el màrqueting esportiu, que van des del periodisme, les estratègies de comunicació organitzacional, i l’ús de xarxes socials tradicionals (Facebook, Twitter) o més noves (Twitch, TikTok) fins a l’anàlisi dels principals emissors de la comunicació i els instruments que s’utilitzen per arribar al públic. Així mateix, el número també explora la irrupció de les noves tecnologies en el món de l’esport (els eSports), que han revolucionat l’àmbit esportiu i, de retruc, els estudis acadèmics.

Obra Digital és una revista de comunicació, estudis mediàtics i processos socials, d’accés obert. Especialitzada en comunicació, publica recerques en diferents àrees que inclouen, sense limitar-s'hi: TIC, audiències, nous llenguatges, comunicació digital, comunicacions aplicades, relacions públiques, comunicació organitzacional, comunicació política, comunicació i educació, disseny, màrqueting i publicitat, xarxes socials i videojocs, audiovisuals i monogràfics especialitzats en temes de màxima actualitat. L’objectiu d’Obra Digital és difondre en la comunitat científica internacional els resultats de rigoroses recerques que permetin el desenvolupament de la ciència i serveixin de consulta per a científics, estudiants i professionals.