Josep Castillo Adrián, nou doctor de la UVic-UCC
Albert Crosas Roura, nou doctor de la UVic-UCC
Francisco Javier María Marcos, nou doctor de la UVic-UCC

Quatre nous doctors de la UVic-UCC

01.02.2024

Durant el transcurs del mes de gener, Josep Castillo Adrián, Albert Crosas Roura, Francisco Javier María Marcos i Anna Carreras Sales han defensat les seves respectives tesis i s'han doctorat a la UVic-UCC.

Tres d’aquestes noves tesis s’han llegit en el marc del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives. En primer lloc, la de Josep Castillo Adrián, titulada “Transformant l’escola: camins cap a una escola inclusiva, participada i compartida amb les famílies i l’entorn, des d’una perspectiva de governança del bé comú, dirigida pel Dr. Jordi Collet Sabé i el Dr. Antoni Tort Bardolet. El tribunal, format pel Dr. Jordi Feu Gelis, de la Universitat de Girona; la Dra. Mireia Civis Zaragoza, de la Universitat Ramon Llull, i la Dra. Núria Simó Gil, de la UVic-UCC, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent. Amb relació a la seva tesi, el nou doctor explica: “A partir de l'anàlisi de les percepcions, sobretot de les famílies que participen en projectes de transformació educativa, arribem a la conclusió que la participació real i efectiva de tots els actors implicats en l'ecosistema escolar és imprescindible i necessària per a l'èxit dels canvis que es pretenen implementar”.

En segon lloc, en el marc del mateix programa, s’ha doctorat Albert Crosas Roura, amb el treball “Interacció entre el sistema pedagògic de l'Alternança i el sistema Dual”, dirigida pel Dr. Antoni Tort Bardolet i el Dr. Pere Puig Calvó. El tribunal, format pel Dr. Albert Arbós Bertran, de la Universitat Internacional de Catalunya; la Dra. Núria Aris Redó, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i el Dr. Jordi Ll. Coiduras Rodríguez, de la Universitat de Lleida, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. En paraules del doctor, “la tesi aporta solucions a les problemàtiques actuals del sistema Dual, desenvolupat a la Formació Professional, mitjançant la introducció d’instruments pedagògics del sistema d’Alternança, complementarietat que permetria millorar l’FP en tot el seu conjunt”.

Francisco Javier María Marcos, en el marc del mateix programa, s’ha doctorat amb “Mediación audiovisual en el aprendizaje universitario como estrategia de transformación social”, dirigida per la Dra. Mireia Feliu Fabra. Per Marcos, “es defineixen els perfils dels participants en què s'inclou la definició del perfil i els rols del mediador audiovisual, les estratègies pedagògiques, l'ús de mètodes i eines propis del disseny audiovisual i la definició de set fases d'un procés de mediació audiovisual". En aquest cas, el tribunal ha estat format per la Dra. Teresa Marín García, de la Universidad Miguel Hernández de Elche; la Dra. Mariona Moncunill Piñas, de BAU, i la Dra. Joanne Leonie Milne, d’Eina - centre adscrit a la UAB, el qual va atorgar a la tesi la qualificació de notable.

Finalment, Anna Carreras Sales s’ha doctorat amb “Art generatiu. Estudi entorn la complexitat des de la pràctica artística amb codi, una tesi elaborada en el marc del programa de doctorat en Traducció, Gènere i Estudis Culturals, dirigida per la Dra. Mireia Feliu Fabra i la Dra. Eulàlia Barrière Figueroa, sota la tutoria de la Dra. Ana Palomo Chinarro. El tribunal, format pel Dr. Eloi Puig Mestres, de la Universitat de Barcelona; el Dr. Roc Parés Burguès, de la Universitat Pompeu Fabra, i el Dr. Pau Waelder Laso, de la Universitat Oberta de Catalunya, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. Carreras explica que és "una mirada única sobre la complexitat (de l'Univers, la natura, les relacions, pensaments...) basada en la pràctica de l'art generatiu”.