Escola a Diatock
Reunió a la Universitat de Zinguichor

Raymond Lagonigro i Cinto Torrents imparteixen un seminari sobre noves tecnologies a Senegal

17.06.2021

Dins el projecte de cooperació que tenen subscrit la Inspecció d’Educació i la Formació de Bignona al Senegal, la UVic-UCC i l’Ajuntament de Vic, el professor Raymond Lagonigro i l’exprofessor Cinto Torrents han fet una estada de quinze dies a Diatock per fer un seminari sobre noves tecnologies als mestres de dues escoles on l’Ajuntament de Vic ha creat aules d’informàtica. La formació, que ja havia començat de fa mesos via Zoom, ha permès ajudar els mestres d’aquestes escoles a incorporar les noves tecnologies al currículum escolar. L’estada dels dos professors ha servit també per coordinar i reprendre el programa de pràctiques internacionals dels estudiants de la UVic de cara al proper curs, ja que aquest any les pràctiques internacionals s’han vist interrompudes.

Durant els primers dies els dos professors van estar acompanyats pel regidor de Cooperació de l’Ajuntament de Vic, Josep Ramon Soldevila, i de la tècnica en Cooperació, Montse Bosch, que van aprofitar l’estada per fer reunions de caire més institucional amb la Inspecció d’Ensenyament, per tal de coordinar les accions que es realitzen a les escoles. També es van reunir amb el rector de la Universitat de Zinguinchor, el Sr. Mamadou Badji, per fer prospecció d’un nou projecte conjunt en l’àmbit de la recerca acadèmica.

Aquest conveni de col·laboració a tres bandes es va signar l’any 2017 amb l’objectiu de fomentar la mobilitat d’estudiants i professors, promoure relacions de caràcter acadèmic, científic i professional i desenvolupar activitats de docència i transferència de coneixement.

Des de llavors la UVic ha enviat cada curs estudiants de Mestre i Educació Social a fer les seves pràctiques curriculars a les escoles de Diatock, on l’Ajuntament de Vic ha finançat diverses instal·lacions.