Cartell de l'exposició Goula

Reus acollirà l'exposició “Goula. Projecte d’art, joc i memòria”, de Montsita Rierola i Jordi Lafon

La Sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus acollirà l’exposició “Goula. Projecte d’art, joc i memòria”, de Montsita Rierola, investigadora del Grup de Recerca en Construcció del Coneixement (GRECC) i professora del Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) de la UVic-UCC, i Jordi Lafon, artista visual, professor i activista cultural.

L’exposició, que forma part de la tesi doctoral de Rierola, recull peces de Goula, una fàbrica de joguines de fusta que va obrir les portes l’any 1942 i va restar oberta fins al 1996. La mostra recull peces de joguines d’aquesta fàbrica amb l’objectiu d’aprofundir en la dimensió lúdica del model creatiu per reflexionar sobre la importància de la memòria, i de reforçar la presència del joc i l’art en els processos educatius per poder establir diferents mirades a partir d’un llegat comú.

La mostra s'inclou en el cicle d’art contemporani de la Sala Fortuny i s’inaugurarà demà, divendres 15 de desembre, a les 20 h. Es podrà visitar des de demà i fins al dia 20 de gener de 2024. L’exposició romandrà oberta de dilluns a divendres, de 17 h a 21 h, i els dissabtes, de 10 h a 14 h.