Recerca

Estudiants d’Infermeria i de Teràpia Ocupacional en el marc del projecte Interact amb el professor Salvador Simó a Berlin

Salvador Simó parla d’Emprenedoria Social a Amèrica Llatina

28.01.2021

El professor de Teràpia Ocupacional i investigador de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) i del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS), Salvador Simó, va impartir el 23 de gener una conferència en línia sobre ‘L'Art d'Emprendre’, organitzada per la Conferència Llatinoamericana de Teràpia Ocupacional i la Federació de Teràpia Ocupacional de Veneçuela. Hi van participar més de 100 assistents provinents de diversos països d'Amèrica Llatina com Veneçuela, Xile, Argentina, Mèxic, Equador i Colòmbia.

Aquest seminari dona continuïtat al que es va impartir als estudiants europeus de Ciències de la Salut en el marc de la Consortium of Institutes of Higher Education in Health and Rehabilitation in Europe (COHEHRE) i "mostra el lideratge de la FCSB i de la UVic en aquest àmbit", afirma Salvador Simó.

L'emprenedoria social busca solucions innovadores als principals reptes de salut, social i ecològics que afronta la humanitat, i està directament relacionada amb els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni. "Per això mateix la competència en emprenedoria és cabdal en la formació dels professionals actuals", afirma.

El grup de recerca en Salut Mental i Innovació Social, dirigit per Salvador Simó, lidera diversos projectes que promouen l'emprenedoria social seguint els postulats teòrics de Muhammad Yunus, Premi Nobel de la Pau. Entre els projectes que en aquests moments té en cartera hi figura la creació d'una cafeteria amb persones amb malaltia mental (BIOARTCAFE); la inserció laboral de joves en activitats nàutiques (INSERMAR); la inserció laboral de joves en temes de paisatgisme i esport a la natura (ECOSPORTECH), i l’Interdisciplinary cooperation fort psychosocial interventions for refugees (INTERACT). En tots ells l'emprenedoria ha tingut un paper cabdal i els estudiants de Teràpia Ocupacional i d'Infermeria han tingut l’oportunitat de participar en aquests projectes d'aprenentatge-servei.