Xavier Palomar mostrant com funciona un desfibrilador

Seixanta persones de la UVic s’han format en primers auxilis i DEA durant l’últim mes

La Unitat de Benestar i Seguretat Laboral de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals organitza formacions per al personal treballador que forma part dels equips d’emergència de la Universitat. Concretament, en l’últim mes, s’ha dut a terme un curs de primers auxilis, obert al conjunt del personal treballador, i tres formacions sobre Suport Vital Bàsic (SVB) i Desfibril·lador Extern Automàtic (DEA).

En total, seixanta persones s’han format aquest mes amb l’objectiu d’anar dotant el personal treballador de competències en autoprotecció i gestió d’emergències. Aquestes formacions s’emmarquen dins dels plans d’emergències i d’autoprotecció implementats a la UVic, que inclouen mesures per donar resposta a les situacions de risc que es puguin produir a les instal·lacions, per garantir la seguretat de la comunitat universitària i per establir, si escau, una correcta coordinació amb el sistema públic d’emergències.

Actualment, la UVic compta amb 260 persones formades en l’àmbit d’emergències, ja sigui, en primers auxilis, ús de desfibril·ladors, extinció d’incendis o altres formacions específiques en funció de l’equip d’emergències del qual formen part (caps d’emergències, primers auxilis, primera intervenció, evacuació i confinament, o centre de control i comunicacions). Aquestes formacions són impartides per professionals experts en les matèries, com per exemple, professorat de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, les infermeres de l’Espai de Salut Laboral, personal tècnic en prevenció de riscos laborals o altres professionals externs a la UVic.