Skip to main content

Recerca

Sessió plenària del CRED
Sessió plenària del CRED

Sessió plenària del CRED amb el compromís de continuar impulsant sinergies entre els seus membres

27.06.2024
Share

La sessió plenària del Centre d'Estudis i Recerca en Educació (CRED), que va tenir lloc a l'espai del Remei el 14 de juny passat, va servir per fer un balanç del curs 2023-2024 i discutir les perspectives per al curs vinent 2024-2025. El CRED, integrat per quatre grups de recerca  —Glossa, GRAD, GRECC i GREUV—, va reafirmar el seu compromís per continuar impulsant sinergies entre els seus membres i treballar conjuntament en la definició de la transferència de coneixement en l'àmbit educatiu i social. A més, es va subratllar la importància de la internacionalització de les experteses dels grups de recerca com una prioritat per al pròxim curs.

En el decurs de la sessió el professor i investigador Llorenç Comajoan, va abordar les evidències en la recerca educativa, un tema que s'alinea amb el Pla de recerca educativa de Catalunya, que demanda incorporar i aprofitar les evidències científiques a l'educació.

Així doncs, es va debatre què s'entén per evidències i es van explorar diferents models de recerca basada o informada en aquestes. Comajoan va fer èmfasi en la necessitat d'aclarir el concepte d'evidència dins del camp de la recerca educativa, i va destacar com aquest pot variar en funció dels contextos i dels objectius específics de cada investigació. Els assistents, uns trenta-cinc investigadors i investigadores, van participar en el debat sobre com és que la recerca educativa, tot i tenir evidències d'allò que funciona, no està solucionant els problemes de les aules? Aquesta pregunta va generar un debat sobre els desafiaments i les barreres que impedeixen la transposició de la recerca a la pràctica educativa.

 

 

 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns