Dia de la presentació
Cartell de l'exposició
Algunes de les fotografies de l'exposició

S’inaugura l’exposició de fotografies '#MiremElPassat #Esports'

12.01.2022

Amb motiu del 20è aniversari dels estudis en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (CAFE) a la UVic-UCC, s’ha inaugurat l’exposició "#Mirem el Passat #Esports", que es podrà visitar fins al 24 de febrer a l'Espai Josep Vernis de l'edifici Miramarges. La mostra inclou una selecció de 95 imatges de principis del segle XX, escollides entre diferents fons personals que l’Arxiu General de la Diputació de Barcelona ha descrit, restaurat i digitalitzat. Més que fer una tria de fotografies agrupades en les diferents disciplines esportives, l'exposició revela la concepció social i, fins i tot, filosòfica de l’esport al final del segle XIX i començament del XX i mostra com la societat també es manifesta i es construeix a través de l’esport.

El gruix de les fotografies pertanyen al fons de Frederic Juandó Alegret, periodista esportiu. Juandó va publicar preferentment a Il·lustració Catalana i la revista esportiva Stadium. És en aquesta revista en què es van mostrar moltes de les imatges de l’exposició. En l’aspecte tècnic, les fotografies d’esport de Frederic Juandó són sempre negatius sobre placa de vidre amb gelatinobromur, de 9 x 12 cm, i com la resta de la seva producció, presenten una execució molt acurada.

L’exposició es va inaugurar el dimecres 12 de gener, en un acte que van presidir el degà de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, Eduard Ramírez, i el cap de l’Arxiu General i de Gestió Documental de la Diputació, Jordi Vilamala. La mostra, comissariada pel Gabinet de Premsa i Comunicació de la Diputació de Barcelona en coordinació amb l’Arxiu General de la corporació, sorgeix arran de la creació, ara fa 6 anys, del projecte de xarxes socials #MiremElPassat. Aquesta etiqueta és el fil conductor que facilita el seguiment, la compartició i la conversa sobre les fotografies que, des de la Diputació de Barcelona, es conserven per a les futures generacions i que des de 2014 s’han publicat a les xarxes socials de la corporació.