Teclat ordinador

S’incorporen millores de navegació a través del teclat per optimitzar l’accessibilitat del web

20.12.2021

El Comitè Digital de la UVic, responsable de vetllar pel compliment de les normes d’accessibilitat del web, ja fa un temps que ha posat el focus en modificar-ne els continguts per tal que puguin ser navegables a través del teclat.

I és que una de les condicions indispensables per tal que un web sigui accessible és la facilitat per navegar-hi sense problemes ni obstacles. Les persones usuàries amb dificultats de mobilitat necessiten ajudes per navegar per qualsevol web, per això, quan hi ha limitacions per moure el ratolí, és necessari habilitar la navegació via teclat.

A més dels teclats tradicionals, es poden utilitzar teclats modificats o dispositius que imiten la funcionalitat d’un teclat. Les persones usuàries amb ceguesa o amb visibilitat reduïda, per exemple, també confien en el teclat per navegar.

Millores implementades

Normalment, es fa servir la tecla “tab" (tabulador) per anar canviant d’element i seleccionar on es vol interactuar, però és necessari que aquests elements disposin d’etiquetes HTML que els permetin ser clicables i que modifiquin l'aspecte un cop hagin estat seleccionats. Aquesta particularitat del web és el que Comitè Digital ha inspeccionat durant els darrers mesos, de manera que ha revisat l’ordre de navegació i ha deshabilitat aquells elements que formen part del contingut i no de la navegació.

Tot i que encara queden millores per implementar, el Comitè Digital continua treballant per fer més fàcil la navegació via teclat. Per això, imparteix formacions a qui edita continguts, per tal que vagi incorporant tots aquests aspectes d’accessibilitat i conegui les recomanacions en la creació de continguts que milloren la navegació via teclat. El Consell també anima tota la comunitat universitària a fer l’exercici de navegar pel web sense utilitzar el ratolí, per tal que es prengui consciència de com n'és d’important l’accessibilitat en tots els àmbits.