Sincronia d'Enric Pladevall

‘Sincronia’, d’Enric Pladevall, serà el cartell de la inauguració del curs 2023-2024

05.10.2023

L’obra Sincronia de l’escultor Enric Pladevall és la imatge gràfica de la inauguració de curs 2023-2024, que tindrà lloc el pròxim dimecres 11 d’octubre, al Paranimf de la UVic-UCC. Es tracta d’una obra de l’any 2009 adquirida per la UVic i que forma part de la col·lecció d’art d’artistes locals exposada a Casa de Convalescència. Totes les persones que assisteixin a la inauguració de curs podran tenir un cartell amb aquesta imatge, així com totes les de la comunitat universitària que hi estiguin interessades, que el podran obtenir enviant un correu a protocol@uvic.cat.

Enric Pladevall va néixer a Vic l’any 1951 i va cursar estudis a l’Escola de Belles Arts de Barcelona. Ha desenvolupat una carrera escultòrica molt prolífica i reconeguda per diverses beques i premis. La seva trajectòria artística s’ha consolidat tant en l’àmbit nacional com internacional.

La seva obra es troba en enclavaments públics d’arreu el món. Algunes de les seves obres més destacades són Adrogyne Planet, situat al Centennial Olympic Park d’Atlanta, i L’arbre de la Vida, Al Cosmocaixa de Barcelona. Les seves escultures també formen part de la col·lecció de diversos museus i entitats privades, com els museus d’art contemporani de Barcelona, de Madrid i de Cuenca; la Fundació Juan March; el Lehigh Art Galleries Museum de Pennsilvània; L’Atlanta History Center o l’Urban Redevelopment Authority Collection de Singapur, entre altres.

Des de principis del segle XXI Pladevall ha estat construint a Ventalló un oasi artístic enmig de la natura, anomenat L’Olivar, que evoca l’Arcàdia. És un jardí d’escultures envoltat d’oliveres centenàries i xipresos, que conformen un diàleg entre art i natura.