Estudiants de la UVic fent activitat física

S’inicia un programa d’activitat física per al personal treballador de la UVic en anglès

28.09.2023

Amb l’objectiu d’apropar els estudiants del doble grau de CAFE-MEP a la realitat professional i alhora promoure que el personal treballador de la UVic tingui un estil de vida més saludable, ha començat un programa d’activitat física, que portaran a terme els estudiants de 4t curs de l’assignatura Physical Activity and Health Programs.

La proposta consisteix en el disseny d’un programa d’activitat física personalitzat, pensat per a aquelles persones que tinguin un estil de vida físicament inactiu i sedentari. Per participar-hi, cal contestar una enquesta prèvia per tal de poder identificar el nivell d’activitat física i de comportament sedentari, i assistir a set sessions presencials, els dimarts, de 10.45 h a les 11.30 h, a les instal·lacions del gimnàs de les pistes d’atletisme. Cal tenir present que les sessions es faran en anglès (cal un nivell B2 per comunicar-se)  i que el desplaçament a la zona esportiva va a càrrec de cadascú.

Aquest programa es porta a terme en col·laboració amb la Unitat de Benestar i Seguretat Laboral de la UVic, que promou l’activitat física saludable al personal treballador com a resposta als resultats dels estudis epidemiològics anuals. L’any 2022, un 37,91 % de les persones que es van fer el reconeixement mèdic (un total de 211) eren sedentàries o mínimament actives. Els anys anteriors, els percentatges eren del 30 % (2021, n=160) i del 41,41 % (2020, n=128) per a aquest aspecte.

Per a més informació sobre el programa, es pot escriure a annam.sene@uvic.cat (professora responsable) o a prevencio@uvic.cat.