Docència

Toni Cruanyes
Josep Burgaya

Toni Cruanyes presenta el llibre ‘La Vall de la Llum’ a la UVic

L’editor i presentador del Telenotícies Vespre de TV3, Toni Cruanyes, ha impartit, aquest dijous al matí, una conferència a la UVic, en què ha presentat La Vall de la llum, el llibre que acaba de publicar. L’acte, que forma part de la celebració dels vint anys del grau en Periodisme d’aquesta universitat, ha permès a estudiantat i professorat debatre amb el ponent sobre la professió periodística. El degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Josep Burgaya, i la professora i investigadora Eva Tresserras també hi han intervingut.

Cruanyes ha definit el seu llibre, Premi Josep Pla 2022, com una novel·la de no-ficció per reflexionar sobre una generació de persones que han viscut tres moments històrics rellevants: la Guerra Civil, la transició democràtica espanyola i la pandèmia per covid-19. “Escriure el llibre m’ha servit de dol, però també per mantenir viu el meu avi durant aquests dos anys de recerca, en què he conegut històries, sorpreses i moltes aventures”, ha explicat l’escriptor i periodista. Més endavant, Toni Cruanyes ha reflexionat sobre el periodisme i la literatura dels últims anys i ha donat consells als futurs periodistes que es graduaran a la UVic: “S’ha d’estar sempre en permanent aprenentatge”.

La conferència s’ha realitzat en el marc de la celebració dels 20 anys del grau en Periodisme a la UVic, que es commemoren aquest curs. Els actes ja van arrencar el 4 de març, amb la conferència “Periodisme amb mirada de gènere: posa’t les ulleres liles!”, a càrrec d’Aurora Anton, coincidint amb la proximitat del 8M. I continuaran el 29 de març a la tarda, quan Catalunya Ràdio farà el seu magazín La tarda de Catalunya Ràdio, en directe, des de l'estudi de TV i l'estudi de ràdio de la Universitat, amb Òscar Fernández i Elisenda Carod. Més endavant, el 31 de març, hi haurà una taula rodona sobre “Innovació i tendències del periodisme”, amb la intervenció de diferents professionals dels mitjans, que posaran sobre la taula els reptes de futur i les tendències emergents de la professió periodística. Finalment, el 5 d’abril, a les 11 h, també a l’Aula de Cinema, hi haurà la Jornada amb graduats en conversa amb l’estudiantat.