Docència

Anty Garcia va assistir a la xerrada acompanyat de familiars i amics

Toni García, ”Anty”, afectat d’ELA, dona una lliçó de vida a estudiants de la FETEP

21.12.2023

Coincidint que el 3 de desembre és el Dia Internacional de la Discapacitat, la setmana passada va tenir lloc a la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) una xerrada de sensibilització per a estudiants del doble grau de Mestre d’Educació Física i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport, i per als de Mestre en Educació Infantil i Primària. La va portar a terme Toni García, "Anty", afectat d’ELA, que, a través de la seva neboda Ariadna, va explicar la pròpia experiència amb la malaltia.

Anty Garcia va ser un futbolista de les categories inferiors del FC Barcelona. Va compartir vestuari amb Tito Vilanova i va tenir a Charly Reixac d’entrenador. L’any 2014 li van diagnosticar Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), però tot i la seva limitació per moure’s i per parlar, continua fent d’entrenador del seu equip, que dirigeix juntament amb el seu germà.

Anty García va encoratjar a lluitar i afrontar amb valentia les situacions que la vida presenta. A través del documental El lado mágico de la fuerza, va explicar la seva experiència vital, marcada pel futbol, l’educació i els valors de l’esforç, l’amistat i el respecte.

Durant la xerrada també va intervenir en Marco, de només deu anys, que va aportar el testimoni de jugador de l’equip que entrena Anty. Va explicar com la discapacitat no és un impediment perquè ell i els seus companys puguin aprendre a jugar a futbol. Va mostrar la seva admiració més profunda pel seu entrenador, que ha fet del futbol una de les raons per viure. Una veritable lliçó de vida que demostra la capacitat transformadora i inclusiva que té l’educació i l’esport.