Skip to main content

Internacional

Acte de lliurament de les beques de mobilitat per a mestres del programa MID de la FETEP
Acte de lliurament de les beques de mobilitat per a mestres del programa MID de la FETEP
Acte de lliurament de les beques de mobilitat per a mestres del programa MID de la FETEP
Acte de lliurament de les beques de mobilitat per a mestres del programa MID de la FETEP
Acte de lliurament de les beques de mobilitat per a mestres del programa MID de la FETEP
Acte de lliurament de les beques de mobilitat per a mestres del programa MID de la FETEP
Acte de lliurament de les beques de mobilitat per a mestres del programa MID de la FETEP

Tres mestres d’escoles de Vic faran una estada a Finlàndia i als Països Baixos dins el programa Mentoratge i Identitat Docent

Share

Les mestres Gemma Tió i Anna Soler, de l’Escola Dr. Joaquim Salarich, i Elisabet Arumí, de l’Escola FEDAC Vic, faran una estada de tres dies a Finlàndia i als Països Baixos dins el marc del programa Mentoratge i Identitat Docent (MID), que promou la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), amb el suport de l’Ajuntament de Vic. 

“L’objectiu d’aquestes primeres beques a la mobilitat per a mestres dins el programa MID (Mob-MID) és poder conèixer la realitat educativa d’altres països i poder importar millores cap al nostre, aprofitant l’estructura de projectes internacionals de la facultat”, va afirmar el degà de la FETEP, Eduard Ramírez, en l'acte de lliurament de les beques, que va tenir lloc dilluns passat a la Sala Emili Teixidor de la UVic-UCC. En l’acte hi va ser present la regidora d’Educació i Joves de l’Ajuntament de Vic, Elisabet Franquesa; els coordinadors dels programes de pràctiques amb Finlàndia i Països Baixos, Anna Vallbona i Àngel Raluy, i la vicedegana de la Facultat, Isabel Sellas. 

Gemma Tió i Anna Soler faran estada a Turku i Espoo, Finlàndia, on visitaran diversos centres públics d’educació infantil i primària que fan immersió lingüística en anglès amb el sistema CLIL (Content and Language Integrated Learning), a més de visitar una aula hospitalària i una escola pública internacional que dona resposta a les necessitats de les famílies estrangeres que en aquests moments són de pas al país per treballar i que han d’escolaritzar els seus fills. Aniran acompanyades per la professora Anna Vallbona, responsable del programa de pràctiques a Finlàndia, un programa de mobilitat molt consolidat a la FETEP, que fa set anys que porta estudiants de pràctiques a escoles fineses perquè completin la seva formació. 

Per altra banda, l’Elisabet Arumí visitarà diversos centres escolars de La Haya, Eindhoven i Delft (Països Baixos) amb dos sistemes d’escolarització, un d’internacional en anglès i l’altre també públic i internacional en anglès que fa transició cap a l’holandès. El programa amb Holanda fa tot just un any que funciona i és el primer curs que porta estudiants de pràctiques a aquest país. L’acompanyarà el coordinador del programa, Àngel Raluy. Ambdós coordinadors aprofitaran el viatge per fer les tasques de tutorització dels estudiants, que en aquests moments són als dos països fent pràctiques. 

Els requisits que es demanaven a les persones que volguessin fer aquestes estades de pràctiques era que fossin mestres de les escoles de Vic, que haguessin participat en el programa MID, que tinguessin un bon nivell d’anglès i que presentessin una carta de motivació. Un cop tornin, se’ls demanarà que en el marc d’un seminari expliquin a la resta de participants del MID la seva experiència, com també que facin retorn dels aprenentatges rebuts en els seus centres respectius. Totes tres mestres van coincidir en l’oportunitat que aquest ajut representava tant d’enriquiment personal com professional, i en els beneficis que poden aportar a les escoles respectives. 

Per la seva banda, la regidora d’Educació i Joves de l’Ajuntament de Vic, Elisabet Franquesa, va manifestar que “l’objectiu de l’Ajuntament de Vic és fomentar projectes que, com el MID, relacionen les escoles de la ciutat i la universitat” i que “la nostra voluntat política és continuar donant suport al programa i fer que pugui créixer amb propostes noves en el futur”. 

El projecte Mentoratge i Identitat Docent 

El curs 2017-2018 es posava en marxa el programa Mentoratge i Identitat Docent (MID), que a més de reunir mensualment en una mateixa taula mestres de les escoles i professorat de la Universitat per discutir plegats sobre les competències i el perfil professional dels futurs mestres, convida tots els estudiants de primer curs dels diferents graus de Mestre de la UVic a poder fer una estada d’un matí a la setmana durant tot el curs acadèmic en les diferents escoles de Vic. El programa, que compta amb el suport econòmic de l’Ajuntament de Vic, preveu la realització d’aquestes estades a l’estranger, però fins aquest any no s’han pogut portar a terme. 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns