Tres nous doctorats de la UVic-UCC

13.04.2023

Durant el transcurs del mes de març, la UVic-UCC ha sumat tres nous doctors, que han defensat les respectives tesis. Es tracta de Carlos Anselmo del Pino, Laura Macià Casòliva i Pau Pericas Bosch.

Dues d’aquestes noves tesis s’han llegit en el marc del programa de doctorat en Traducció, Gènere i Estudis Culturals. Una d’aquestes és la de Pau Pericas Bosch, amb el treball “LA PEL·LÍCULA DELS CAPUTXINS. Recerca a través de la creació cinematogràfica”, dirigida pel Dr. Jaron Rowan Madirolas i la Dra. Rebecca Gil Bell. El tribunal, format pel Dr. Francisco Javier Benavente Burian, de la Universitat Pompeu Fabra; el Dr. Jaume Duran Castells, de la Universitat de Barcelona, i la Dra. Mireia Feliu Fabra de BAU, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. En paraules del doctor, “la investigació basada en una pràctica fílmica proposa l'estudi del cinema des del mateix cinema. És una recerca rizomàtica i relacional conformada per una constel·lació d'objectes reflexius; web, pel·lícula assaig, assaig audiovisual sobre les formes de pensar el cinema, documents de treball i memòria acadèmica”.

En segon lloc, i en el marc del mateix programa, s’ha doctorat Carlos Anselmo del Pino, amb una tesi titulada “Música Posdigital. Procesos de composición en la cuarta práctica musical”, dirigida per la Dra. Lúa Ruíz-Giménez Coderch i el Dr. Lluís Nacenta Bisquert. El tribunal, format pel Dr. Josep Cerdá Ferré, de la Universitat de Barcelona; la Dra. Mariona Moncunill Piñas, de BAU, i el Dr. Iván Paz, de la Universitat Politècnica de Catalunya, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent.

Finalment, Laura Macià Casòliva es va doctorar en el marc del programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, amb una tesi titulada “Empoderament de les infermeres en entorns de simulació clínica interdisciplinària i a la realitat assistencial durant l’arribada de la COVID-19. Exploració del constructe i dels factors que l’influencien”, dirigida per la Dra. Carlota Riera Claret i la Dra. Clara Selva Olid. El tribunal, format per la Dra. Carmen Gomar Sancho, de la UVic-UCC; la Dra. Carmen Martínez González, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i la Dra. Laura Martínez Rodríguez, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. Segons explica Macià, “aquesta tesi contribueix a expandir el coneixement sobre l'empoderament de les infermeres en entorns de simulació clínica interdisciplinària, així com en la realitat assistencial”.