Recerca

Trobada internacional a la UVic-UCC del projecte LOOP

Trobada internacional del projecte LOOP a la UVic-UCC

12.01.2023

El 14 i 15 de desembre es varen reunir a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya representants d’universitats, d’organismes governamentals i d'institucions diverses de sis països europeus implicats en la millora de la formació del professorat en els seus primers anys d’exercici. Els països presents varen ser: Eslovènia, Portugal, Grècia, Croàcia, Itàlia i Catalunya (Espanya).

La reunió és la quarta d’aquestes característiques que es desenvolupen en el marc del projecte LOOP, un projecte europeu que pretén dur a terme polítiques educatives conjuntes per a la implementació del mentoratge per al professorat que s’incorpora al sistema educatiu. És per això que les reunions apleguen, a més d’experts universitaris, membres de les administracions educatives. El projecte LOOP, amb una durada de tres anys i finançat pel programa Key Action 3: Support for policy reform de l’Erasmus+, està coordinat per l’organització INOVA + Innovation Services SA de Portugal i compta amb diferents partners, com són Casa do Profesor (Portugal), Institute of Education of the University of Lisbon (Portugal), University of Ljubljana (Eslovènia), University of Peloponnese (Grècia), Aintek Symvouloi Epicheiriseon Efarmoges Ypsilis Technolgias (IDEC) (Grècia), Association Petit Philosophy (Croàcia), Libera Università del Mediterraneo Jean Monnet (Itàlia) i la UVic-UCC.

En la reunió de Vic, va participar-hi activament el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya amb diferents membres de la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües. El seu responsable, Joan Cuevas, va adreçar-se als participants en la reunió i va exposar les línies mestres del programa de formació del professorat novell que al llarg de les pròximes setmanes el govern català presentarà públicament. En la reunió també es va dur a terme un intercanvi amb mestres del nostre país, així com una visita cultural a la ciutat de Vic i a la Universitat. Els participants varen ser rebuts per la vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, Eva Espasa, i per part de la UVic-UCC hi intervingueren Marta Basco, Mariona Casas, Mònica Rúbia, Núria Simó i Antoni Tort, així com els investigadors col·laboradors Alejandro Paniagua i Jordi Gonzàlez.