Docència

Héctor Claramunt
Alessandro Bernardi
Marc Corominas

Un centenar de professionals passen per les aules de la FEC aquest curs

15.06.2023

Al llarg del curs 2022-2023 i en el marc del programa Professionals a l'Aula, gairebé un centernar d'experts de diferents àmbits, entre profesionales externs i professors de la UVic d'altres matèries, han visitat les aules de Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) de la UVic-UCC. Per mitjà de xerrades, conferències i visites guiades, han interactuat amb els estudiants de diferents assignatures dels graus en Periodisme, Comunicació Audiovisual, i Publicitat i Relacions PúbliquesAdministració i Direcció d'Empreses, i Màrqueting i Comunicació Empresarial.

La voluntat del programa és "anar més enllà de la teoria i proporcionar coneixement i habilitats pràctiques" assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC, de manera que la figura dels professionals a l'aula, entre els quals també hi ha antics alumnes, esdevé clau en les titulacions d'empresa i comunicació.

Professionals dels àmbits de la comunicació i de l'empresa

Respecte a Periodisme, entre altres professionals externs, han passat per les aules Raül Romeva; Roger Carandell i Jordi Baró, de Catalunya Ràdio; Francesc Marc Álvaro, periodista i escriptor, Blai Burgaya; Alicia Alamillos, d'El Confidencial; Carlos Geli, d'El País; Laura Bonilla i Tais Gutiérrez, de l'Ara; Òscar Palau, d'El Punt Avui; Andrés Corpas, de 6Pointers Sports Image; Diego Roncero, de l'ONG Metges del Món; Roger Tugas, de Naciodigital.cat; Laura Aragó, de La Vanguardia, i Gerard Castañé, de l'ACB

D’altra banda, Núria Bacardit, de TV3-Televisió de Catalunya; Roger Codina, d'RC Media; Clara Calvet, de Zeta Empresa; Jordi Vilamala, de la Diputació de Barcelona; Pep Blay, guionista; Valentina Planas, de La incorrecta, i Miquel Caimary, d'Et felicio fill+masters on naring, entre d'altres, han participat en les classes de Comunicació Audiovisual.

Pel que fa a de Publicitat i Relacions Públiques, els estudiants han rebut la visita de profesionals com Marc Corominas, Content Planner a ISDIN; Laia Florez, de Rac1; José Malaguilla, de L'Ànima Valenta; Albert Virgili, de Virgili Brothers, Allessandro Bernardi, de Social Elephants; Neus Fernando, de Fitó; Laia Soldevila, d'Associació FEMCAT; Nil Bertran, de Free Now, i Jaume Dulsat, alcalde de Lloret.

Xavier Vilà, de la Fundació FCB; Juan Zahera, de Prysmian; Santi Mon, de Mercadona; Antonio Alegre, CEO Espanyol; Cristina Vico, d'Etalentum; Sandra Catalan, del Grup Catalonia Hotels, Juan Milian, assessor del Congrés dels Diputats; Virgili Hill, de Virgili Brothers; Alessandro Bernard, de Social Elephants, entre d'altres, han entrat a les aules de Màrqueting i Comunicació Empresarial.

Finalment, els estudiants d’Administració i Direcció Empreses també han estat en contacte amb professionals com Alfredo Michael, del Ministeri de Treball i Indústria de Filipines; Ramon Tremosa; Rambo Talabong, de Rappler; Pere Isús, de la SECOT; Ferran Cabanes, de Freelance Secor Software; Josep Carbonell, Josep Maria Orduña, Olga Lozano i Sara Torres de Moldtrans, entre d'altres.

Una metodologia basada en la simulació i l'estudi de cas

El programa Professionals a l’Aula parteix d'una metodologia docent basada en la simulació i l’estudi de cas. D'aquesta manera, els diferents experts participen en el desenvolupament docent de les assignatures, aportant la seva experiència sobre el terreny.

El programa permet el desplegament de competències genèriques, entre les quals, la capacitat d’anàlisi de l’actualitat del moment, la necessitat de reflexió crítica sobre els problemes del dia a dia, la presa de decisions en entorns complexos i diversos, la creativitat, la capacitat de lideratge, el treball en equip, així com l’expressió oral, escrita i la posada en escena en situacions reals.