Docència

Lluc Corominas a UVic Ràdio

Un estudiant de Periodisme guanya la 1a edició del concurs AMIC-Nous Talents

14.12.2023

El pòdcast Llençats, de Lluc Corominas, va ser el guanyador del 1r premi AMIC-Nous Talents en la categoria "Pòdcast/vídeo pòdcast" sobre creació de contingut en català d’informació de proximitat a les xarxes socials. Corominas va rebre un premi de 800 euros i la possibilitat de fer pràctiques remunerades durant quatre mesos en un dels mitjans que integren la xarxa AMIC.

Llençats és un pòdcast de dos capítols que té per objectiu explicar la realitat de joves que han crescut, viuen i es desenvolupen en el món rural o lluny de l’àmbit metropolità. “Vaig voler mostrar una realitat que tinc al costat, però que és fàcilment extrapolable a qualsevol altre punt del territori i explicar la vida de joves que, per una raó o una altra, han decidit quedar-se al poble i treballar en oficis que a poc a poc van desapareixent”, explica l’autor.

Lluc Corominas ha posat els protagonistes al centre de la narració: “La meva intenció era que [ells] expliquessin la història. Què han viscut, com treballen, què fan… i jo miro de posar el fil conductor als diferents ítems que han anat sorgint”, assenyala. L’autor explica que va optar pel pòdcast perquè és un format en què se sent còmode i per l’agilitat tecnològica que permet.

El pòdcast de Lluc Corominas, editat a l’estudi d’UVic-Ràdio, va ser escollit entre els més de vint projectes publicats de vuitanta estudiants procedents de Catalunya i les Illes Balears que participaven en el concurs. L’edició va reunir estudiants universitaris i de màster provinents de tretze universitats i centres educatius catalans. Els guanyadors i finalistes de la primera edició del premi opten ara a un període de pràctiques remunerat en un dels mitjans de comunicació adherits a l’AMIC, on, a més, guanyadors i finalistes tindran la possibilitat de desenvolupar els projectes presentats al concurs.

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), entitat amb més de vint-i-cinc anys d’història, representa a més de 530 publicacions en paper i mitjans digitals fortament arrelades a Catalunya, les Illes Balears, el País Valencià i la Catalunya del Nord. En conjunt, els mitjans arriben a una tirada en premsa d’1.200.000 exemplars, mentre que en digital superen els 14.000.000 de navegadors únics mensuals.