Joan Bordera, exalumne del grau en Comunicació Audiovisual -1
Joan Bordera, exalumne del grau en Comunicació Audiovisual -2
Joan Bordera, exalumne del grau en Comunicació Audiovisual -3

Un graduat en Comunicació Audiovisual de la UVic rep el premi LAFA a la Millor Cinematografia

20.10.2022

L’exalumne del grau en Comunicació Audiovisual de la UVic Joan Bordera ha rebut el premi Los Ángeles Film Awards (LAFA) del mes de setembre de 2022 en la categoria de Millor Cinematografia per la pel·lícula Make a wish. Es tracta d'un film que ha rebut també altres guardons i ha estat preseleccionada com a possible candidata a representar Turquia als Òscars.

Make a wish es va començar a rodar al Kurdistan turc, a la frontera amb Síria, molt a prop dels territoris objectius d’Estat Islàmic. "Era molt estrany perquè estàvem explicant una història per a nens enmig d’una guerra, sentíem tirotejos cada nit...", assenyala Bordera. El seu rodatge es va haver d'interrompre per diversos motius, primer per qüestions de pressupost i més endavant per la covid-19. Això va comportar que "quan la vam poder reprendre, els nens actors ja havien crescut molt més del que plantejava el primer guió i es va haver de reescriure una nova part de la història" indica el cineasta.

Los Ángeles Film Awards (LAFA) és un concurs mensual per a cineastes i guionistes d'arreu del món. LAFA és el primer festival que rep més de 400 crítiques de cinc estrelles a FilmFreeway, d'entre més de 8.000 festivals de cinema. La finalitat del concurs és promocionar les pel·lícules i ser un pas més en la carrera dels cineastes.