Oncotrail

Un grup de treballadors de la UVic-UCC creen el projecte UVic Oncotrail

24.07.2020

Un grup de treballadors de la UVic-UCC s’han agrupat per crear el projecte UVic Oncotrail, que combina l’activitat física amb la solidaritat. Aquest equip busca poder completar la cursa Oncotrail, de 100 km i un temps màxim de 30 hores, organitzada per la Fundació Oncolliga de Girona el 3 i 4 d’octubre. La cursa té com a objectiu general recaptar fons per millorar la qualitat de vida dels malalts de càncer.

L’equip de la UVic-UCC, anomenat UVic Fuck Cancer, busca amb la seva participació acomplir Objectius de Desenvolupament Disponible (ODS) de les Nacions Unides. Alguns poden ser l’objectiu de la salut i el benestar, recaptant per millorar la qualitat de vida dels malalts de càncer i com a repte esportiu que fomenta la vida saludable amb la pràctica esportiva. Un altre exemple és acomplir l’objectiu de la igualtat de gènere, ja que l’equip UVic-UCC està format per participants femenins i masculins de la comunitat. Un dels principis bàsics de l’equip de la Universitat és la solidaritat amb el repte i amb els seus beneficiaris.

Fins ara hi ha apuntades 8 persones com a corredors i caminadors, però les inscripcions per a l’equip de suport que s’encarreguen de la logística o la fisioteràpia, entre altres, continua obert perquè qualsevol persona de la comunitat universitària pugui apuntar-s’hi. Per poder participar en aquesta cursa, l’organització demana que cada equip faci una donació de 1.000 euros com a mínim. El col·lectiu ha aconseguit, fins ara, part dels diners mitjançant donacions de diverses àrees de la Universitat. No obstant això, encara els queden 400 euros per completar l’objectiu, una xifra que volen aconseguir amb la venda de bosses de cotó que es poden comprar a l’UHub fins al 31 de juliol.