Recerca

Persones grans

Un TFG de la FCSB es converteix en article científic a la 'Revista Española de Geriatría y Gerontología'

23.03.2023

El treball fi de grau (TFG) que l’exestudiant del grau en Fisioteràpia Chloé Vermorel va deservolupar el curs 2020-2021 ha acabat evolucionant a un article científic publicat a la Revista Española de Geriatría y Gerontología. Aquest TFG, tutoritzat pel professor Eduard Minobes, estava vinculat a OsoNaH, un projecte de recerca multidisciplinari que avalua la salut dels residents geriàtrics en general i analitza altres problemes comuns entre la gent gran, com el deteriorament cognitiu, les caigudes o els aspectes nutricionals.

L’article, titulat “Efecto del confinamiento por covid-19 sobre la incidencia y gravedad de las caídas en personas mayores institucionalizadas: estudio longitudinal”, conclou que el primer any de pandèmia per la covid-19, les caigudes van augmentar el 15,6 % i  les persones que van caure, el 8,7 %, en comparació amb l'any anterior. Les caigudes van passar a ser de les zones comunes a les habitacions i van provocar un 10,1 % més de fractures. L'edat avançada, el risc de sarcopènia i la hipertensió arterial es van associar a les caigudes. El treball ha estat liderat per la professora Anna Escribà.

A banda d'Anna Escribà i Chloé Vermorel, la resta d’autors que signen l'article són Cristina Font, Eduard Minobes, Ester Goutan, Vinicius Rosa i Javier Jerez, tots ells professors de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar.