Recerca

Acte del 10è aniversari del Pla de Doctorats Industrials
Ponència de Natalia Olso-Urtecho
El 10è aniversari del Pla de Doctorats Industrials es va celebrar al Palau de la Música
10è aniversari del Pla de Doctorats Industrials al Palau de la Música

Un total de 52 doctorands de la UVic-UCC han participat en el Pla de Doctorats Industrials, que compleix 10 anys

05.10.2023

El Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya ha complert 10 anys i la UVic-UCC hi ha tingut un paper destacat des de la seva implantació, el 2013. En aquella convocatòria la universitat va aconseguir tres ajuts i la xifra ha anat creixent cada any fins a obtenir una mitjana de vuit ajuts anuals. Al llarg d’aquests 10 anys, un total de 52 doctorands de la UVic-UCC han tingut un ajut de doctorat industrial, dels quals 14 ja han defensat la tesi. En total, des de l’inici hi han participat 66 investigadors i investigadores de la UVic-UCC, com a directors de tesi, en col·laboració amb 52 empreses, entitats o fundacions. El finançament que ha obtingut la UVic-UCC en el transcurs d’aquests 10 anys ha estat de més d’un 1.100.000 euros.

La UVic-UCC ha acollit doctorats industrials vinculats a la majoria dels programes de doctorat de la Universitat. Amb tot, es fa palès que convindria dinamitzar més la incorporació d’aquest perfil de doctorands en els àmbits social, sanitari i educatiu, i també en les administracions públiques, per fomentar la creació de llocs de treball amb perfils cientificotècnics associats a la innovació. La primera tesi de doctorat industrial defensada a la Universitat va ser de l’àmbit de les humanitats, amb el títol “Gestió del patrimoni literari català femení”.

El 10è aniversari del Pla de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya es va celebrar amb un acte al Palau de la Música, aquest dimarts, 3 d’octubre. La celebració va comptar amb una ponència de Natalia Olso-Urtecho, directora de Rapid Scale Ventures i Plug and Play, i assessora d’innovació per a institucions globals i empreses, que va servir per reflexionar sobre una dècada d’èxits, reptes i avenços significatius del Pla de Doctorats Industrials. En representació de la UVic-UCC, hi van assistir Marta Otero, directora de l’Escola de Doctorat, i Maria Pérez, tècnica de l’Oficina Tècnica de Doctorat.

Un impuls a la recerca

El Pla de Doctorats Industrials té per objectiu impulsar recerca col·laborativa entre totes les entitats que conformen l’ecosistema de recerca de Catalunya (universitats i centres de recerca) i el teixit socioeconòmic, per tal de contribuir a la seva competitivitat i sobretot per donar resposta als reptes actuals i futurs de la nostra societat. I, en paraules del conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, “per poder construir un país millor per a la gent que hi viu”.

En la memòria d’activitat d’aquests 10 anys del Pla de Doctorats Industrials que es va presentar durant la cerimònia del 10è aniversari, es va fer evident l’important impacte que aquest pla ha tingut per promoure la incorporació de talent al sector productiu i per fomentar l’intercanvi de coneixements entre les universitats i centres de recerca, i l’entorn socioeconòmic. També es va fer explícita la importància d’aquest instrument com una bona estratègia per transferir el coneixement de manera efectiva, coneixement que circula a través del doctorand, que n’és el principal agent transmissor.