Paula Carbonell, ambaixadora UNICAT de la UVic-UCC, curs 2023-2024
Paula Carbonell, ambaixadora UNICAT de la UVic-UCC del curs 2023-2024
Paula Carbonell, tercera començant per l'esquerra, durant la presentació del projecte

Una estudiant d'ADE, ambaixadora UNICAT de la UVic-UCC durant el curs 2023-2024

23.11.2023

Paula Carbonell, estudiant de tercer curs del grau en Direcció i Administració d'Empreses (ADE) de la Facultat d'Empresa i Comunicació (FEC), ha estat seleccionada, per part de la UVic-UCC, com a ambaixadora UNICAT de la Generalitat de Catalunya per al curs actual.

Durant aquest període, l’alumna serà la responsable de donar a conèixer les oportunitats laborals i de pràctiques externes de les institucions europees a la comunitat universitària de la UVic-UCC. Les persones seleccionades participaran també en una formació a Brussel·les, a la Delegació del Govern de la Generalitat davant la Unió Europea (UE), el mes de febrer, on visitaran diferents institucions per conèixer el projecte de primera mà.

Paula Carbonell, l’ambaixadora UNICAT d’aquest curs, afirma que no sap si es decantarà per una carrera a Europa, però que “sempre ha estat molt interessada pels afers de la UE i per les relacions internacionals”. Carbonell afegeix que “el projecte no deixa de ser una molt bona oportunitat per conèixer diferents opcions de futur, ja que no hi ha només un perfil concret idoni, sinó que hi ha moltes institucions i una gran varietat de posicions a les quals es pot optar”.

Els dotze integrants de la xarxa de les diferents universitats ja s’han conegut en una reunió introductòria, que va tenir lloc el 15 de novembre passat al Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya. En les properes setmanes estudiaran noves maneres de posar en pràctica la difusió del projecte UNICAT durant el curs 2023-2024. Els ambaixadors UNICAT de les dotze universitats catalanes actuen coordinats a través dels seus comptes individuals, però també des del compte comú a Instagram eucareersunicat, creat per a aquesta finalitat.

Sobre el projecte

El projecte UNICAT Ambassadors es va crear l’any 2017 amb l’objectiu d’apropar les institucions europees a les universitats catalanes a través d’un petit grup d’estudiants: l’UNICAT. La xarxa està integrada per dotze estudiants de les universitats de Catalunya, que actuen com a antenes multiplicadores de les actuacions de l’Àrea de Carreres de la Unió Europea i que són el punt de contacte dels estudiants (i de tota la comunitat universitària) a cadascun dels centres catalans.

La UVic-UCC es va incorporar al projecte el curs 2021-2022. La primera ambaixadora va ser Faustine Gabard, també estudiant d’ADE. El curs següent va ser-ne Maria Martínez, estudiant de Medicina, i el curs actual, Paula Carbonell, estudiant d'ADE.